Twitter ogłasza, że wkrótce wdroży w życie przepisy dotyczące wykorzystywania patentów pracowniczych, na wymyślone przez inżynierów i projektantów projekty. Innovator’s Patent Agreement zakłada ich wykorzystanie do szerzenia innowacyjności na świecie, a nie jej tłumienia.
Na sukces serwisu społecznościowego Twitter pracuje sztab utalentowanych profesjonalistów, inżynierów i projektantów, którzy każdego dnia wymyślają nowe produkty. Można ubiegać się dla nich o nadanie patentu. Właściciele serwisu zastanawiają się, w jaki sposób owe patenty mogą być wykorzystywane w przyszłości. Jedną z obaw w tym względzie jest możliwość stosowania ich w celu utrudnienia wprowadzania innowacji przez inne podmioty. Nie chcąc doprowadzić do takiego stanu rzeczy, firma Twitter ogłasza projekt nazwany w skrócie IPA.
Projekt zakłada nowy sposób na przenoszenie patentów, które utrzymywane są przez inżynierów i projektantów. Generalnie, chodzi o to, aby pracownicy serwisu Twittter wykorzystywali nadane im patenty dla produktów wyłącznie w celach defensywnych. Nie będą oni więc korzystać z patentów dotyczących wynalazków pracowniczych w ofensywny sposób w różnorodnych sporach, bez zgody pracodawców. Taka kontrola wykorzystania patentów obowiązywałaby także osoby, które nabywają patenty. W konsekwencji, mogliby oni użyć je tylko w taki sposób, do jakiego przeznaczyli je wynalazcy.
Jeśli IPA wejdzie w życie, pracownicy będą mieli pewność, że ich patenty do wynalazków będą wykorzystywane nie jako broń, ale jako tarcza. Zwykle inżynierowie i projektanci zatrudnieni w firmach podpisują umowę z pracodawcą, która nadaje przedsiębiorstwu możliwość dysponowania patentami złożonymi przez pracowników. W takim przypadku to firma ma kontrolę nad dokumentami patentowymi, więc może je wykorzystać w dowolny sposób.
Firma Twitter zapowiada na swoim oficjalnym blogu, że projekt IPA zostanie wprowadzony jeszcze w tym roku i będzie miał zastosowanie do wszystkich patentów wydanych przez inżynierów pracujących w firmie. Nie tylko przyszłych i obecnych, ale i tych wydanych w przeszłości.
IPA może mieć zastosowanie także i w innych firmach, o czym piszą właściciele Twittera. W chwili obecnej serwis Twitter stara się dotrzeć do innych spółek w celu omówienia zasad działania IPA.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.