Przedstawiono warunki odsprzedaży udziałów Yahoo! w chińskiej grupie Alibaba. Wartość umowy opiewa na 7 mld dolarów.
Zgodnie z oficjalnym komunikatem Yahoo! sprzeda 20 proc. udziałów w grupie Alibaba. Ponieważ wycena chińskiego e-biznesowego giganta wynosi obecnie 35 mld dolarów, akcje te warte są około 7,1 mld dolarów. Po odliczeniu podatków i innych opłat, Yahoo! powinna zyskać 4 mld dolarów.
Z porozumienia wynika również, że firma Alibaba będzie mogła posługiwać się licencją Yahoo! Chiny jeszcze przez cztery lata. Yahoo! natomiast będzie mogła dokonywać inwestycji na rynku chińskim, co do tej pory było niemożliwe.
Historia relacji Alibaby i Yahoo! jest dość gwałtowna. Firmy od lat próbowały wypracować model współpracy i ewentualnej sprzedaży udziałów – do tej pory bezskutecznie. Pogłębiający się kryzys w Yahoo! mógł złagodzić nieco strategię negocjacyjną (firma straciła właśnie dyrektora generalnego).
Firma Yahoo! kupiła udziały w grupie Alibaba w 2005 roku za mld dolarów.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.