Firma Google postanowiła uruchomić możliwość subskrypcji dla aplikacji działających w oparciu o model in-app.
W zeszłym roku Google uruchomiło płatności in-app, dając większe możliwości deweloperom w sprzedaży swoich propozycji w ramach Google Play (wtedy Android Market). Sprawdziła się zasada „spróbuj i kup”, która dała dodatkowe dochody przy sprzedaży produktów wirtualnych i ich uaktualnień.
Aktualnie prawie wszystkie najbardziej dochodowe produkty w Google Play obsługiwane są za pomocą płatności in-app, a całkowite przychody uzyskane w ten sposób przekraczają te uzyskane poprzez tradycyjny zakup aplikacji.
Rozszerzając możliwości metody in-app Google postanowiło zastosować kolejny model biznesowy – abonament. Każdy podmiot wystawiający programy w Google Play może teraz skorzystać ze sprzedaży miesięcznych lub rocznych abonamentów na swoją ofertę. Dzięki abonamentowi istnieje możliwość automatycznego opłacenia uaktualnień programu, gry lub każdego innego towaru w Google Play.
Deweloperzy ustalają cenę i progi rozliczeniowe, Google zaś zarządza wszystkimi transakcjami zakupu, tak jak w przypadku zwykłego zakupu.
Abonament in-app może sprawdzić się w przypadku zakupu nowych poziomów w grach, nowych numerów czasopism i innych aplikacjach opartych na płatnych uaktualnieniach.
Użytkownicy Google Play będą mogli zarządzać subskrypcjami w zakładce Moje aplikacje. Odsyłamy również do informacji dla programistów, którzy będą chcieli skorzystać z tego udogodnienia w płatnościach.
źródło zdjęcia: VentureBeat
Wpisy promowane
- Oblicz ratę leasingu nowego SEAT-a i CUPRYPlanujesz wziąć leasing dla firm, ale nie jesteś pewien, którą opcję wybrać? Postaramy się rozjaśnić tę kwestię, skupiając się na ...
- Jak promować firmę w internecie?Często uważa się, że promocja firmy w internecie jest skomplikowana i wymaga dużych nakładów finansowych, jednak prawda jest taka, że ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.