Mieszkaniec USA przekonuje, że „google” jest słowem oznaczającym „wyszukiwanie w internecie”. Pozywa więc firmę Google i chce unieważnienia… wszystkich znaków handlowych z tym słowem.
David Elliott z Arizony złożył pozew zbulwersowany swą wcześniejszą sądową porażką. Jak donosi serwis paidContent, został pozwany przez firmę Google, przegrał i musiał oddać 750 domen takich jak googlegaycruises.com czy googledonaldtrump.com.
W pozwie przeczytać można, że słowo „google” jest już powszechnym określeniem odnoszącym się do czynności wyszukiwania w internecie. Przez American Dialect Society wybrano zostało nawet „słowem dekady”. Elliott powołuje się również na raport z 2010 roku, w którym Google miało stwierdzić, że utrata znaków handlowych jest w przyszłości możliwa jeśli słowo „google” stanie się synonimem wyszukiwania.
Choć sprawa będzie trudna do wygrania, historia zna takie przypadki. Marki mogą stracić swoje znaki handlowe jeśli dla klientów staną się synonimami powszechnie używanych słów. Najgłośniejsze przypadki to choćby „yo-yo” czy „aspiryna”.
Poniżej treść pozwu złożonego przez Davida Elliotta.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.