Advertising Standards Authority (ASA) wyraża wątpliwość, czy tweety piłkarza Wayne`a Ronney`a na Twitterze nie były reklamą jego sponsora.
Twitter z założenia nie jest platformą reklamową i nie służy do promowania jakiejkolwiek marki w prywatnych tweetach użytkowników. Tymczasem, jak informuje serwis Paid Content, Urząd Standardów Reklamy (Advertising Standards Authority – ASA) wykazał, że Wayne Rooney dopuścił się takiego działania: jego tweety promowały markę Nike, ale nie były wyraźnie i jednoznacznie oznaczone jako reklamy.
Wayne Rooney na swoim profilu w serwisie Twitter umieścił wpis:
Z podobnych powodów zawieszone zostało konto należące do piłkarza Arsenalu Londyn, Jacka Wilshere`a. Napisał on: In 2012, I will come back for my club — and be ready for my country.#makeitcount gonike.me/Makeitcount.
Wpisy zostały uznane za kryptoreklamę marki Nike i skrytykowane przez ASA. Urząd wydał ostrzeżenie, w którym wskazuje, że każdy tweet wykorzystywany przez celebrytów do promowania marek sponsorów musi być wyraźnie oznakowany jako działanie reklamowe.
Przedstawiciele Nike bronią się przed oskarżeniami regulatora z Wielkiej Brytanii mówiąc, że piłkarze byli dobrze znani z tego, że są sponsorowani przez markę Nike, podobnie jak zespoły, dla których grają. W odpowiedzi, ASA orzekła, że takie tłumaczenie jest niewystarczające i firma Nike złamała zasady jawnego reklamowania się.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.