Pięć lat temu po raz pierwszy wprowadzono program Google Safe Browsing, który chroni użytkowników przeglądarek Chrome, Firefox i Safari przed niebezpiecznymi stronami internetowymi. W ciągu dnia Safe Browsing wykrywa aż 9,5 tys. szkodliwych stron internetowych.
Google podsumowało pięcioletni okres działania swojego systemu ochrony w przeglądarkach internetowych. Poniżej przedstawiamy krótkie najważniejsze informacje opublikowane na blogu Google:
- 600 mln uźytkowników przeglądarek Chrome, Firefox i Safari jest chronionych przez wbudowany system ochrony – system ten pokazuje kilka milionów ostrzeżeń dziennie;
- dziennie znajdowanych jest około 9,5 tys. nowych stron, które zainfekowane są złośliwym oprogramowaniem typu phishing;
- około 12-14 mln zapytań w Google Search pokazuje ostrzeżenia dotyczące skorzystania z zainfekowanych stron;
- około 300 tys. ostrzeżeń pojawia się u użytkowników przeglądarki Chrome przed zainfekowaniem komputera pobranymi z sieci plikami (malware);
- dziennie wysyłanych jest kilka tysięcy ostrzeżeń do webmasterów w przypadku gdy coś niepokojącego znajduje się na ich stronie;
- kilka tysięcy zgłoszeń dziennie wysyłanych jest również do dostawców usług internetowych i zespołów CERT w celu wyeliminowania szkodliwych treści z sieci.
Dobrym aspektem działalności Google w dziedzinie ochrony internautów jest skupienie się na wielu płaszczyznach dotyczących tego problemu. Oprócz własnej bazy „niepewnych” stron Google podejmuje współpracę z webmasterami, usługodawcami i organizacjami typu CERT, co znacznie ogranicza rozprzestrzenianie się złośliwego oprogramowania.
Mogłoby się wydawać, że przeciętny użytkownik internetu, niekorzystający z niepewnych miejsc w internecie nie jest narażony na ataki typu phishing lub malware, np. dzięki Google. Niestety w wielu przypadkach systemy ochrony nie nadążają w wykrywaniu szkodliwego oprogramowania i cały czas jesteśmy narażeni na próby ataku.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.