Wyszukanie informacji o potencjalnych konkurentach, produktach, usługach, dostawcach czy kontrahentach w firmach najczęściej zleca się sekretarce, bądź praktykantom. Jednak są specjaliści, którzy dzięki swoim umiejętnościom i dostępie do wyspecjalizowanych baz danych, mogą zrobić to lepiej, a dodatkowo wyselekcjonować, ocenić i zanalizować potrzebne informacje. Takim specjalistą jest broker informacji.
Informacja w obecnych czasach staje się najcenniejszym zasobem gospodarki. Żyjemy w epoce, w której jesteśmy otoczeni przez wszechobecne media, internet i powszechną informatyzację. Głównym problemem ery globalizacji nie jest, więc niedobór informacji, lecz jej nadmiar, a co za tym idzie coraz większe trudności w dotarciu do potrzebnych nam danych.
Nie tylko internet
Przeciętny użytkownik internetu ma dostęp do zaledwie 30% wszystkich jej zasobów. Agencje infobrokerskie i samodzielni infobrokerzy wykorzystują w swojej działalności m.in. komercyjne bazy danych, płatne serwisy internetowe, wyspecjalizowane narzędzia wyszukujące, jak również wywiad telefoniczny czy tradycyjnie zasoby bibliotek. W Polsce obecnie działa około 20 firm zajmujących się tą działalnością, dla porównania na rynku niemieckim jest ich ponad 4 tysiące.
Młoda firma pionierem nowego rynku
Vivento Infobrokers została założona przez trzech młodych entuzjastów Wojciecha Erdmanna, Macieja Skarula i Konrada Zyznara. Vivento jest laureatem nagrody w ogólnopolskim konkursie na najlepszy biznesplan organizowanym przez Business Centre Club.
Były dwa główne powody, dla których zdecydowaliśmy się na założenie własnej firmy zajmującej się właśnie infobrokeringiem. Przede wszystkim od jakiegoś czasu myśleliśmy o własnej działalności, a coraz większa promocja przedsiębiorczości wśród młodych ludzi zmotywowała nas jeszcze bardziej. Drugim powodem był fakt, iż działalność tak popularna w innych państwach, w Polsce jest prawie w ogóle nie rozwinięta – znaleźliśmy więc swoją niszę. Stworzyliśmy, dzięki temu nie tylko miejsca pracy dla siebie, ale również dla innych osób – głównie studentów, specjalizujących się w różnych dziedzinach – mówi Konrad Zyznar z Vivento Infobrokers.
Cały czas poszerzamy zakres informacji, do których mamy dostęp oraz polepszamy same techniki wyszukiwania – wszystko po to by osiągnąć jak najwyższy poziom profesjonalizmu. Rynek ma bardzo duży potencjał i rozwija się w szybkim tempie, wiemy, że musimy rozwijać się razem z nim – stwierdza Zyznar.
autor:
Konrad Zyznar
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.