W dniu wczorajszym doszło w Parlamencie Europejskim do głosowania nad ACTA, czyli umową dotyczącą zwalczania obrotu towarami podrabianymi. Parlament Europejski odrzucił umowę ACTA 478 głosami. Za wprowadzeniem umowy opowiedziało się zaledwie 39 europarlamentarzystów.
Odrzucenie ACTA oznacza, że kraje europejskie, które podpisały umowę ACTA mogą ją aktualnie wycofać z procesu ratyfikacyjnego. Dotyczy to również Polski, która podpisała umowę w styczniu tego roku.
Brak globalnego porozumienia może również uczynić ACTA trudno egzekwowalnym prawem w krajach spoza Europy, gdzie umowa została przyjęta, ale nie doszło do jej ratyfikacji. Do krajów tych należą Australia, Kanada, Japonia, Korea Południowa, Maroko, Nowa Zelandia, Singapur oraz Stany Zjednoczone.
Jedną z przyczyn odrzucenia przez Parlament Europejski umowy ACTA były wystąpienia społeczności międzynarodowej, w tym w dużej mierze polskiej, na początku roku.
Odrzucenie przez Parlament Europejski umowy ACTA nie oznacza końca jej bytności w Europie. W zeszłym tygodniu Karel De Gucht, komisarz Unii Europejskiej odpowiedzialny za traktat powiadomił o możliwości naciskania na przyjęcie ACTA poprzez wszczęcie postępowania przed Trybunałem Sprawiedliwości.
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.