Rejestracja domen Unii Europejskiej trwa już od trzech miesięcy. W tym czasie polskie firmy i instytucje publiczne złożyły 3.900 wniosków na te domeny. Równocześnie pojawiły się pierwsze sygnały o nieprawidłowościach i próbach wyłudzenia podejmowanych przez nieuczciwe firmy i osoby prywatne.
Instytucje starające się o domeny .EU najczęściej mają do czynienia z następującymi nieprawidłowościami: zapewnienie, że domena .EU będzie na pewno zarejestrowana, nieścisłości w ofertach i regulaminach (dotyczy głównie cen), a także próby oszukania klienta poprzez odebranie części praw własności do domeny.
'Nie dajmy się zwieść, nikt nie może zagwarantować, że wybrana domena .eu będzie na 100 procent zarejestrowana. Po drugie, warto czytać regulaminy sprzedaży domen .eu, gdyż tam znajdują się szczegóły, które mają duże znaczenie formalne i finansowe’ – przestrzega Marcin Majerek z firmy Domeny.pl, Akredytowanego Rejestratora Domen .EU w Polsce. – 'Niestety, niektóre firmy zobowiązują klientów do podpisywania umów w zamian za niższą cenę na domeny .eu. Umowa zawiera zwykle paragraf, że współwłaścicielem zakupionej domeny jest firma, która ją sprzedała, czyli klient nie będzie wyłącznym właścicielem domeny.’ – dodaje.
Co gorsza, pojawiają się także osoby wyłudzające pieniądze za domeny .eu – 'Proceder wygląda następująco, na adres e-mail firmy będącej w trakcie rejestracji domeny, przychodzi wiadomość o gotowości odsprzedania domeny .eu za kilka tysięcy złotych. Domeny, która jeszcze nie jest nawet zarejestrowana’ – tłumaczy Wojciech Dyląg z Domeny.pl. Jego zdaniem, taką propozycję można od razu wyrzucić do kosza, a najlepiej poinformować o niej organy ścigania.
Wpisy promowane
- Oblicz ratę leasingu nowego SEAT-a i CUPRYPlanujesz wziąć leasing dla firm, ale nie jesteś pewien, którą opcję wybrać? Postaramy się rozjaśnić tę kwestię, skupiając się na ...
- Jak promować firmę w internecie?Często uważa się, że promocja firmy w internecie jest skomplikowana i wymaga dużych nakładów finansowych, jednak prawda jest taka, że ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.