Twórcy Twittera, największego portalu mikroblogowego na świecie, podali więcej szczegółów dotyczących nadchodzących zmian w API. Wkrótce tworzenie klientów Twittera może być dużo trudniejsze.
Twitter jakiś czas temu zapowiedział, że wkrótce wprowadzi poważne zmiany do API tego największego serwisu mikroblogowego na świecie. Pisaliśmy o tym przy okazji „rozstania” Twittera z LinkedIn.
Wczoraj na blogu dla programistów, administratorzy usługi podali więcej szczegółów o nadchodzących zmianach.
Pierwszą i najważniejszą z nich jest ograniczenie liczby użytkowników aplikacji zewnętrznej do 100 tys. Jeśli twórca aplikacji zauważy, że osiągnięcie limitu jest bliskie i będzie chciał podnieść limit, będzie musiał skontaktować się bezpośrednio z Twitterem i uzyskać na to pozwolenie lub zacząć współpracę z załogą Twittera.
Aplikacje już istniejące będą funkcjonowały jak dotychczas, a limit w ich przypadku ustalony będzie na poziomie dwukrotności już istniejącej liczby użytkowników.
We wspomnianym wpisie na blogu przeczytamy również, że Twitter preferuje, aby programiści tworzyli aplikacje analityczne, czy social CRM i inne, których odbiorcą nie jest klient indywidualny, a nie typowe aplikacje klienckie.
Oprócz powyższych zmian, ograniczona zostanie również maksymalna liczba wywołań API na godzinę. Z jednej strony ma to zapobiec rozprzestrzenianiu się SPAMu, z drugiej, utrudni niestety życie użytkownikom potrzebującym statystyk tworzonych w czasie rzeczywistym.
Dalej, każda aplikacja wykorzystująca API Twittera będzie musiała przejść przez proces certyfikacji, czyli spełnić szereg wymagań postawionych przez właścicieli portalu. Jeśli wymagania nie zostaną spełnione, dostęp do API może zostać odebrany.
Ostatnią ze zmian jest zmiana „Zaleceń dot. wyświetlania treści” na „Wymagania dot. wyświetlania treści”. Jak na razie ogranicza się to tylko, do sposobu, w jaki mają być obsługiwane @odwołania do profili na Twitterze. Jednak w przyszłości mogą pojawić się bardziej rygorystyczne wytyczne dotyczące sposobu wyświetlania tweetów.
Programiści mają pół roku na dostosowanie stworzonych przez siebie aplikacji do nowego API w wersji 1.1.
Co sądzicie o tych zmianach? Jak waszym zdaniem wpłyną one na rynek aplikacji wykorzystujących API Twittera?
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.