Udostępnianie cyfrowej muzyki w tzw. streamingu może być bardziej szkodliwe dla środowiska niż zapisywanie jej na płytach kompaktowych, wynika z raportu MusicTank.
Autorzy raportu, który przedstawia „ukryte koszty konsumpcji cyfrowej muzyki”, przekonują, że 27-krotne pobranie albo przesłanie 12 piosenek bez kompresji jest pod względem potrzebnej energii równorzędne z produkcją i dostarczeniem jednego albumu na płycie CD.
Powtarzanie przesyłania pojedynczych piosenek nie musi być najbardziej pożądanym rozwiązaniem długoterminowym – przekonuje Dagfinn Bach, twórca raportu. Według jego szacunków globalny przesył danych, który w 2027 r. powinien osiągnąć jeden jottabajt, czyli (10^3)^8 bajtów lub – dla uproszczenia – 1000^5 GB, wymagać będzie zapewne więcej niż jedną piątą konsumpcji elektryczności, którą cała planeta konsumowała w 2010 r.
Najbardziej przyjaznym środowisku rozwiązaniem mogą być „bliskie konsumentowi” chmury obliczeniowe, które dostarczają treści online. Jako przykład podawany jest serwis Spotify posiadający rozwiązanie wykorzystujące pamięć podręczną, które zapobiega konieczności powtarzania przesyłania danej piosenki.
Twórca raportu podaje również, że 1 petabajt (1024×1024 GB) wystarczy by pomieścić wszystkie, kiedykolwiek w historii nagrane piosenki. A konsumpcja energii przez serwis YouTube kształtuje się na poziomie 0,1 proc. globalnych poziomów energetycznych z 2010 roku – w 2013 r. wzrosnąć może do 1 proc.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.