W Polsce działa około 1000 portali, oferujących sprzedaż towarów i usług przez Internet. Tylko 9,5% z nich istnieje dłużej niż 5 lat. Do tego grona należy spółka Wakacje.pl, założona w 1999 roku. Firma, będąca czołowym graczem w sprzedaży agencyjnej pakietów wycieczkowych on-line w Polsce, opublikowała wyniki finansowe, uzyskane w roku 2005. Zysk netto firmy wyniósł ponad 600 tysięcy zł., w stosunku do 577 tysięcy zł w roku 2004.
Miniony rok był dla Wakacje.pl rokiem inwestycji. Firma znaczne środki finansowe przeznaczyła na poszerzanie kanałów dystrybucji i rozbudowę systemu CRM, w celu skuteczniejszego zarządzania relacjami z klientami indywidualnymi. Spółka uzupełniła usługi o sprzedaż ofert turystycznych off-line, otwierając punkty sprzedażowo-informacyjne w centrach handlowych. Zwiększono pojemność centrali Call Center, podwoiła się również ilość osób zatrudnionych w dziale sprzedaży.
Spółka kontynuuje intensywny rozwój działalności w poszczególnych segmentach turystyki – w styczniu 2006 uruchomiła portal Wypoczynek.pl, poświęcony turystyce krajowej. W związku z dynamiczną rozbudową serwisu głównego, firma przygotowuje również dwie nowe platformy, które będą skoncentrowane wyłącznie na rezerwacji biletów lotniczych oraz noclegów. Dziś rezerwacja przelotów i noclegów odbywa się bezpośrednio przez portal Wakacje.pl.
Duży popyt na nasze usługi wciąż rośnie, o czym świadczy dwukrotny wzrost liczby klientów w sezonie 2005. Blisko dwukrotnie wzrosły też obroty uzyskane przez portal ze sprzedaży pakietów wycieczkowych i wyniosły 28,6 mln zł. Przewidujemy, że w roku 2006 obroty wynikające w działalności będą wynosić 42 mln – mówi Michał Kaczorowski, prezes portalu Wakacje.pl
Planowanie wczasów zawsze wiąże się z emocjami i dużym zaangażowaniem ze strony klientów. Wakacje.pl, działające najdłużej na rynku e-usług turystycznych, doskonale wiedzą, jak efektywnie zaspokajać potrzeby i spełniać marzenia internetowych turystów. Na dobre relacje z internautami wpływają również narzędzia udostępniane przez portal, pozwalające internautom oceniać miejsca, w których wypoczywali.
Nasi internauci mają możliwość wypowiadania się na temat miejsc i obiektów, w których spędzili wakacje. Każda z takich wypowiedzi dostarcza nam cennych informacji o tym, czego oczekują i jakiego typu wypoczynku szukają. W wyborze wycieczki pomagają również dobrze zmotywowani pracownicy, posiadający wieloletnie doświadczenie w sprzedaży internetowej. Dziś, profesjonalnie wyszkoleni i z dużym bagażem doświadczeń, stanowią elitę wśród sprzedawców ofert turystycznych w polskim internecie – dodaje Kaczorowski.
Osiągnięty zysk uwidacznia przewagę portalu nad konkurentami z branży. Kolejny podmiot notowany na rynku w ubiegłym roku osiągnął zysk 15- krotnie niższy. Stabilna sytuacja finansowa oraz od wielu lat największa popularność portalu, napędzają jego dalszy rozwój. Uzyskany zysk netto, podobnie jak w poprzednich latach, zostanie wykorzystany na realizację zaplanowanych inwestycji rozwojowych oraz częściowo jako kapitał zapasowy firmy
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.