Urlop z Internetu

Wraz ze zbliżającym się latem coraz więcej internautów zaczęło już planować letnie urlopy. Z badań przeprowadzonych przez firmę Gemius SA wynika, że prawie ¾ badanych wybiera się na wyjazd wakacyjny. Świetną okazją do odpoczynku poza domem są także Święta Wielkanocne oraz długi weekend majowy.

Jak co roku firma badawcza Gemius przygotowała raport dotyczący sposobu korzystania z biur podróży przez internautów. Celem raportu jest pokazanie, jakimi kryteriami kierują się oni podczas planowania urlopu oraz jakie warunki muszą być spełnione aby letni wypoczynek był udany. Raport jest cenną wskazówką dla pracowników sektora turystycznego przy tworzeniu oferty turystycznej oraz przy jej promocji. Obszerny dokument zawiera informację zarówno o tym, jak internauci spędzili urlop zimowy oraz o tym, jakie są ich plany wyjazdowe w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

Od kilkunastu lat rośnie liczba Polaków, którzy za cel swoich podróży obierają miejsca poza granicami kraju. Na takie wybory bez wątpienia ma wpływ coraz bardziej konkurencyjna oferta cenowa biur podróży, możliwość zwiedzenia najpiękniejszych zakątków świata oraz w wielu przypadkach gwarancja świetnych warunków pogodowych. Wyniki ostatniego badania firmy Gemius pokazują, że prawie 2/3 badanych wybiera się na wyjazd wiosenno-letni do Europy, a tylko 9 proc. ma zamiar skorzystać z ofert dotyczących Polski. Najchętniej odwiedzanymi państwami europejskimi według ankietowanych są: Grecja, Hiszpania i Włochy.

Cena wycieczki jest uzależniona od wielu czynników, takich jak: miejsce podróży, czas trwania wyjazdu, standard zakwaterowania czy wybrany środek transportu. Wśród internautów, którzy planują wyjazd wypoczynkowy w ciągu najbliższych 6 miesięcy, ponad 30 proc. deklaruje, że wyda na ten cel od 1001 do 2000 PLN. 24,1 proc. respondentów przeznaczy na wyjazd między 2000 a 4000 PLN. Na najdroższe wycieczki, których cena w przeliczeniu na jedną osobę wynosi od 4000 do ponad 8000 PLN, zdecyduje się co piąty internauta.

Wśród bogatej oferty biur podróży sporą popularnością cieszą się wycieczki, które łączą aktywną formę wypoczynku ze zwiedzaniem oraz plażowaniem. Na tego rodzaju wyjazd zdecyduje się największa liczba internautów (42 proc. wskazań). Na stacjonarny wyjazd wybiera się 35 proc. ankietowanych, a na objazdowy 17 proc. Ci, którzy zdecydowali się na wyjazd o charakterze stacjonarnym lub mieszanym, w większości (58 proc. wskazań) na miejsce pobytu dotrą samolotem. Co piąty turysta wybierze ofertę jednego z tanich przewoźników.

Od kilku lat na polskim rynku funkcjonują tani przewoźnicy. Ich oferta z każdym rokiem staje się bardziej atrakcyjna, dzięki czemu korzysta z niej coraz więcej klientów. W momencie wchodzenia na rynek każda z tanich linii lotniczych walczy o zdobycie przewagi konkurencyjnej oraz o zapewnienie swojej marce jak największej rozpoznawalności. Jednym z celów badania było sprawdzenie w jakim stopniu polscy internauci rozpoznają marki tanich linii lotniczych. Na pierwszym miejscu wśród najbardziej rozpoznawanych przewoźników znalazł się LOT. Chociaż w rzeczywistości przewoźnik ten nie zalicza się do tanich linii lotniczych, to jest on tak postrzegany przez badanych. Na kolejnych miejscach znalazły się Centralwings (31 proc. wskazań) oraz Wizz Air (30 proc. wskazań). W dalszej kolejności wymieniano SkyEurope (22 proc.wskazań) oraz Ryanair (18 proc. wskazań).

Wakacje zbliżają się wielkimi krokami. Chociaż większość internautów zamierza spędzić je poza domem, ¾ z nich nie dokonało jeszcze rezerwacji. Biorąc pod uwagę fakt, że internet jest dla nich pierwszym źródłem poszukiwania informacji i ofert turystycznych, warto zastanowić się nad najlepszą formą promocji swoich usług oraz dopasowaniem swojej oferty do potrzeb przyszłych klientów.

http://www.gemius.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top