YouTube rozpoczyna drugi etap wspierania oryginalnych treści – tym razem na finansowe wsparcie może liczyć zdecydowanie mniejsza ilość partnerów.
W październiku 2011 r. serwis YouTube zainwestował 100 mln dolarów w działania ok. 160 partnerów, którzy tworzyć mieli oryginalne treści i pomóc w udostępnianiu profesjonalnych materiałów. Wśród nich znaleźli się m.in.: Madonna, Jay-Z czy Tony Hawk. Nadszedł czas drugiej rundy tego programu – tym razem jednak wsparcie otrzymać może ok. 30-40 proc. partnerów. Skąd taka zmiana?
Jak się okazuje kanały tworzone przez znane osoby niekoniecznie muszą być „żywe”. Na wielu z nich już jakiś czas temu przestały pojawiać się nowe, oryginalne materiały. YouTube przygląda się działalności partnerów i rozważa, którzy pozwalają osiągnąć najwyższy zwrot z inwestycji. Najlepsi z punktu widzenia serwisu otrzymać mają do 5 mln dolarów. Nie są to jednak „darmowe” pieniądze. Każdy z partnerów musi je później zarobić dzięki reklamom.
Możliwość współpracy z YouTube była do tej pory dostępna tylko dla partnerów z USA. W najbliższych miesiącach program ma zostać rozszerzony o Wielką Brytanię, Francję i Niemcy.
Jak podaje YouTube, każdy z 25 najpopularniejszych w serwisie kanałów przyciąga tygodniowo ponad milion użytkowników. Zaś 33 najlepsze kanały mają ponad 100 tys. subskrybentów. Program wsparcia ma pomóc w „profesjonalizacji” dostępnych w serwisie materiałów, gdzie obok amatorskich filmików obejrzeć można profesjonalne nagrania. W ten sposób YouTube chce konkurować z telewizją i usługami VOD – a przez to pozyskiwać duże budżety reklamowe.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.