Firma Google dogadała się z francuskimi wydawcami prasy. Przekaże im 60 mln euro. Choć nie bezpośrednio.
Spór pomiędzy Google a francuskimi wydawcami trwał od połowy ubiegłego roku. Wydawcy zarzucali gigantowi, że czerpie zyski z linkowania do ich artykułów, którymi się z nimi nie dzieli. Żądali zadośćuczynienia w wysokości od 70 do 100 mln euro. Po serii prawnych potyczek przyszedł czas na kompromisowe rozwiązanie.
Eric Schmidt, szef Google, ogłosił szczegóły umowy, którą podpisał także prezydent Francji, Francois Hollande. Firma stworzy specjalny fundusz (Digital Publishing Innovation Fund) z budżetem 60 mln euro, który wspierać będzie cyfryzację francuskiej prasy. Zgodziła się również bliżej współpracować z wydawcami, oferując im swoje rozwiązania reklamowe.
Podobną umowę Google podpisała w grudniu ubiegłego roku z belgijskimi wydawcami.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.