Facebook pracować ma nad stworzeniem aplikacji, która śledzić będzie miejsce przebywania użytkowników. Serwis zgodził się także na informowanie internautów o reklamach, które badają ich aktywność w sieci.
Jak donosi Bloomberg, nowy projekt Facebooka zbliżony ma być funkcjonalnością do takich rozwiązań jak Find My Friends firmy Apple czy Google Latitude. Pozwalać ma na śledzenie miejsca przebywania użytkowników i np. pokazywać znajomych znajdujących się w pobliżu. Nowa usługa uruchomiona ma być w połowie marca – najprawdopodobniej w postaci osobnej aplikacji, która działać ma nawet wtedy, kiedy nie będzie otwarta na ekranie telefonu.
Nowy pomysł na wykorzystanie ogromnej bazy użytkowników serwisu (1,06 mld według ostatniego raportu) z pewnością będzie budzić kontrowersje i obawy związane z ochroną prywatności.
Nie jest to jednak pierwszy tego typu pomysł Facebooka. W czerwcu ubiegłego roku pojawiła się nowa funkcja, dzięki której dodawanie do znajomych osób, które właśnie spotkaliśmy miało być dużo łatwiejsze. Usługa „Znajdź znajomych w pobliżu” bardzo szybko została jednak wycofana.
Warto dodać też, że Facebook zgodził się właśnie na oznaczanie reklam, które śledzą aktywność użytkownika. Serwis będzie wyświetlał małą niebieską ikonkę „AdChoices”. Jej celem jest zwrócenie uwagi na formy śledzenia aktywności danego internauty, dawać ma też możliwość rezygnacji z tego procederu. Jest jednak „ale” – ikonka pojawiać ma się tylko, kiedy użytkownicy najadą kursorem nad szarą literę „x”, wyświetlaną powyżej reklam w prawej kolumnie serwisu.
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.