Atende – tak będzie brzmieć nowa nazwa firmy ATM Systemy Informatyczne. Zmiana ma na celu uniknięcie mylenia spółki z ATM S.A. oraz ATM Grupą S.A. Atende chce się skoncentrować na dostarczaniu usług informatycznych w oparciu o model cloud computing.
Prezes spółki tłumaczy, że zmiana nazwy firmy jest konieczna, bo istnienie trzech spółek giełdowych ATM wprowadza w błąd inwestorów. Taka decyzja ma zostać podjęta na najbliższym walnym zgromadzeniu akcjonariuszy w przyszły wtorek, 19 marca.
W przyszłości, już pod nową nazwą, firma chce nieco zmienić profil działalności. Roman Szwed przewiduje, że najważniejszym sposobem korzystania z usług będzie cloud computing. ATM SI, jak zapewnia prezes spółki, ma bardzo dobrą pozycję w tym obszarze dzięki inwestycjom poczynionym w ostatnich latach, których łączną wartość prezes ocenia na ok. 3 mln zł.
Jest to duża inwestycja i w tej chwili jest gotowa, żeby można było w oparciu o tę infrastrukturę świadczyć poważne, pewne usługi dla bardzo wymagających klientów. Ale oczywiście jeżeli klienci będą mieć coraz większe wymagania, to infrastruktura musi rosnąć. Będą to już inwestycje pod klienta. W tej chwili zrobiliśmy inwestycje po to, żeby pokazać, że trzeba mieć pewną inwestycję startową po to, żeby móc świadczyć usługi wynajmowania infrastruktury i mocy obliczeniowej, i wszystkich innych zasobów na odpowiednio wysokim poziomie pewności – powiedział Roman Szwed, prezes ATM SI.
Jak podkreśla prezes, poczynione inwestycje spółka robiła nieco „wyprzedzając rynek”, bo dopiero dziś usługi w chmurze zyskują na znaczeniu. Jednocześnie firma nie będzie rezygnować z prowadzonej do tej pory na dużą skalę działalności.
Oczywiście nie będziemy rezygnować z dostaw kompletnych rozwiązań czy systemów sieci, ale czas kiedy się dostarczało sieć sztuk raz, czy komputer sztuk raz się kończy. Teraz będzie się dostarczać raczej usługi, usługi w trybie ciągłym, oparte o software firm trzecich, o software naszych własnych firm, które to rozwijają – opisuje strategię ATM SI prezes spółki.
Szwed dodaje, że ATM SI ma kilka spółek zależnych zajmujących się właśnie dostarczaniem oprogramowania. Jego firma skoncentruje się z kolei na dostarczaniu usług.
Nasza strategia jest dosyć prosta. Jak najwięcej usług, najlepiej o charakterze stałym. Obserwowanie, czego potrzebują nasi klienci i spełnianie tych oczekiwań – wyjaśnia Roman Szwed.
Wpisy promowane
- Oblicz ratę leasingu nowego SEAT-a i CUPRYPlanujesz wziąć leasing dla firm, ale nie jesteś pewien, którą opcję wybrać? Postaramy się rozjaśnić tę kwestię, skupiając się na ...
- Jak promować firmę w internecie?Często uważa się, że promocja firmy w internecie jest skomplikowana i wymaga dużych nakładów finansowych, jednak prawda jest taka, że ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.