Analitycy z Kaspersky Lab przechwycili mailing wiadomości zawierających trojana Trojan-Dropper.MSWord.Lafool.v. Mailing ten posiada jedną bardzo niepokojącą cechę: wiadomości wyglądają na wysłane z adresu [email protected], zatem ich rzekomym nadawcą jest firma McAfee, producent oprogramowania antywirusowego.
Eksperci z Kaspersky Lab są przekonani, że firma McAfee nie jest w żaden sposób zaangażowana w wysyłkę tych wiadomości a adres [email protected] został sfałszowany i użyty w celu skłonienia odbiorców do otwarcia zainfekowanych wiadomości.
Lafool.v ma postać dokumentu programu MS Word o nazwie „McAfee Inc. Reports.doc”. Plik zawiera rzekomo raport dotyczący rozprzestrzeniania się szkodliwych programów w Internecie. W rzeczywistości dokument zawiera makro napisane przy użyciu języka programowania Visual Basic for Applications. Lafool.v wypakowuje ze swojego kodu i uruchamia najnowszą modyfikację znanego trojana kradnącego hasła – LdPinch. LdPinch kradnie hasła związane z wieloma usługami i aplikacjami, łącznie z komunikatorami AOL i ICQ oraz inne poufne dane użytkowników zainfekowanych komputerów.
Oprogramowanie Kaspersky Anti-Virus wykrywa tę nową wersję jako Trojan-PSW.Win32.LdPinch.bbg. Moduł ochrony proaktywnej wykorzystywany w aplikacjach Kaspersky Anti-Virus 6.0 oraz Kaspersky Internet Security 6.0 całkowicie blokuje działania trojana, łącznie z:
– uruchamianiem podejrzanych makropoleceń
– wykradaniem poufnych danych użytkowników
– uruchamianiem przeglądarki internetowej z parametrami wiersza poleceń
– wysyłaniem zgromadzonych danych poprzez przeglądarkę internetową bez wiedzy i zgody użytkownika
Aktywność trojana jest zatrzymywana, gdy użytkownik uaktywnił blokowanie jednej z powyższych operacji (LdPinch nie uruchomi się lub nie będzie mógł wykonać żadnego ze szkodliwych działań). Sygnatury trojana Lafool.v zostały opublikowane przez Kaspersky Lab 31 października 2006. Użytkownicy, którzy nie korzystają z funkcji automatycznej aktualizacji powinni uaktualnić sygnatury zagrożeń. Opis trojana dostępny jest w Encyklopedii Wirusów: http://viruslist.pl/encyclopedia.html?cat=11&uid=4662&o=2.
Eksperci z Kaspersky Lab są przekonani, że firma McAfee nie jest w żaden sposób zaangażowana w wysyłkę tych wiadomości a adres [email protected] został sfałszowany i użyty w celu skłonienia odbiorców do otwarcia zainfekowanych wiadomości.
Lafool.v ma postać dokumentu programu MS Word o nazwie „McAfee Inc. Reports.doc”. Plik zawiera rzekomo raport dotyczący rozprzestrzeniania się szkodliwych programów w Internecie. W rzeczywistości dokument zawiera makro napisane przy użyciu języka programowania Visual Basic for Applications. Lafool.v wypakowuje ze swojego kodu i uruchamia najnowszą modyfikację znanego trojana kradnącego hasła – LdPinch. LdPinch kradnie hasła związane z wieloma usługami i aplikacjami, łącznie z komunikatorami AOL i ICQ oraz inne poufne dane użytkowników zainfekowanych komputerów.
Oprogramowanie Kaspersky Anti-Virus wykrywa tę nową wersję jako Trojan-PSW.Win32.LdPinch.bbg. Moduł ochrony proaktywnej wykorzystywany w aplikacjach Kaspersky Anti-Virus 6.0 oraz Kaspersky Internet Security 6.0 całkowicie blokuje działania trojana, łącznie z:
– uruchamianiem podejrzanych makropoleceń
– wykradaniem poufnych danych użytkowników
– uruchamianiem przeglądarki internetowej z parametrami wiersza poleceń
– wysyłaniem zgromadzonych danych poprzez przeglądarkę internetową bez wiedzy i zgody użytkownika
Aktywność trojana jest zatrzymywana, gdy użytkownik uaktywnił blokowanie jednej z powyższych operacji (LdPinch nie uruchomi się lub nie będzie mógł wykonać żadnego ze szkodliwych działań). Sygnatury trojana Lafool.v zostały opublikowane przez Kaspersky Lab 31 października 2006. Użytkownicy, którzy nie korzystają z funkcji automatycznej aktualizacji powinni jak najszybciej uaktualnić sygnatury zagrożeń.
Opis trojana dostępny jest w Encyklopedii Wirusów: http://viruslist.pl/encyclopedia.html?cat=11&uid=4662&o=2.
Wpisy promowane
- Zrównoważone urządzenia firmy Mewa do czyszczenia części to mniej zagrożeń na stanowisku roboczymW ciągu ostatnich dziesięcioleci znacznie zmienił się sposób produkcji i serwisowania samochodów. Widoczne jest to szczególnie w warsztatach samochodowych – ...
- Pozycjonowanie sklepu internetowego – ile to kosztuje?Prowadzisz sklep online, ale obecne obroty nie są dla Ciebie zadowalające? W wyszukiwarce plasujesz się dopiero na 3., 6. czy ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 15.05.2025 Javeloper 2025
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!