26 września br. rozpoczął się nowy rozdział w historii Internetu. W tym właśnie dniu wystartowała otwarta rejestracja domen .mobi, powstałych z myślą o stronach www dla telefonów komórkowym oraz innych, przenośnych urządzeń telekomunikacyjnych.
O powstaniu .mobi zdecydowała w lipcu 2005 roku ICANN (światowa organizacja odpowiedzialna obecnie za przyznawanie nazw domen internetowych i ustalanie ich struktury). “Sponsorami” tej domeny są czołowi dysponenci nowych technologii, m.in. Microsoft, Nokia, Ericsson, Google, Vodafone. .Mobi ma wesprzeć i przyspieszyć wizje takich ludzi jak Bill Gates, którzy od lat mówią, że “przyszłość musi być mobilna”.
– Domena .mobi ma tylko przyspieszyć coś nieuniknionego, czyli przeniesienie korzystania z Internetu z urządzeń stacjonarnych do urządzeń przenośnych – mówi Marcin Majerek, rzecznik prasowy firmy Domeny.pl. – I choć na razie tylko 10 procent użytkowników komórek na całym świecie regularnie serfuje w sieci, to już w 2008 roku może być ich dwa razy więcej.
Problem w rozwoju mobilnego Internetu stanowią sami twórcy stron www. To, co dzisiaj oferują serwisy nie zawsze nadaje się do urządzeń przenośnych. Są “ociężałe”, wciąż oparte na ramkach i z fatalnymi rozdzielczościami. – Tylko niewielki procent z 80 milionów serwisów www prawidłowo wyświetla się w komórkach. Nawet tych z wyższej półki. Dlatego pojawienie się domeny .mobi wsparte jest kampanią na rzecz nowych technologii tworzenia stron internetowych – tłumaczy Wojciech Dyląg z działu programowania Domeny.pl.
Szacuje się, że za dwa, trzy lata nawet 1,3 miliarda ludzi będzie na bieżąco korzystać z urządzeń mobilnych. To są liczby, których nie da się zbagatelizować. Za nimi kryją się ogromne oczekiwania i nadzieje związane z Internetem. Kryje się też wiele miliardów dolarów z reklamy online. – Google już od początku tego roku testuje tekstowy format reklamy internetowej dla komórek. Myślę, że 2007 rok będzie przełomem w tej dziedzinie – przekonuje Marcin Majerek. – Są usługi, które idealnie wpasowują się w konwencję urządzeń mobilnych tj. wszelkiego typu mapy i inne usługi turystyczne. Wraz z upowszechnieniem domen .mobi handel online nabierze nowego przyspieszenia.
Domeny .mobi w pierwszej kolejności rejestrowały duże firmy (największe spółki telekomunikacyjne, także polskie, np. Era), a także osoby prywatne, które prowadzą lub będą prowadzić działalność w branży turystycznej. W najbliższych miesiącach można spodziewać się jednak wzrostu zainteresowania ze strony “zwykłych” internautów. Dla nich domena .mobi będzie alternatywą wobec “tradycyjnych” domen, w których ciekawe nazwy dawno już znalazły właścicieli.
Najwięcej, z pośród 250 tys. dotąd zarejestrowanych, domen .mobi ma właścicieli w USA (ok.60 procent). Pojawiły się jednak badania wskazujące, że Europa będzie bardzo poważnym rynkiem mobilnego Internetu. Okazuje się, że obecnie 29 proc. internautów z Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii regularnie korzysta z sieci za pośrednictwem telefonów. W Stanach Zjednoczonych “tylko” 19 procent.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.