Jeśli jeszcze nie wiesz gdzie wybrać się w tym roku na Święta Bożego Narodzenia lub Sylwestra proponujemy szybko zajrzeć do sieci. To już praktycznie ostatni dzwonek. Ofert zostało bowiem jak na lekarstwo.
Mimo, że operatorzy turystyczni przygotowali w tym sezonie dla polskich klientów blisko 10 tysięcy propozycji wyjazdowych zwiazanych z okresem świateczno – sylwestrowym, większość sprzedała się na pniu.
Oferty zimowe pojawiły się w sprzedaży w tym roku już w ostatnim tygodniu lata, potwierdza w rozmowie z e-biznes.pl, Tomasz Domżalski, dyrektor marketingu w portalu turystycznym easygo.pl – Sytuacja przypomina analogiczną z początkiem sezonu letniego. Wówczas pierwsze letnie oferty mieliśmy w sprzedaży jeszcze przed Świętami Bożego Narodzenia. Widać silne działania po stronie touroperatorów, które mogą być sygnałem walki o ten co raz bardziej atrakcyjny kawałek turystycznego rynku.
Cały wolumen oferty zimowej to w tym roku ponad 200 tysięcy zróżnicowanych propozycji, z tego aż 10 tysięcy to wyjazdy obejmujące swoim zakresem czas świąteczny i sylwestrowy. Zróżnicowanie ofert jak zwykle było szerokie. Najtańsze, to sześciodniowe pobyty w słowackich obiektach klasy turystycznej, bez zorganizowanego wyżywienia i tzw. dojazdem własnym. Tu ceny zaczynały się już od 360 złotych za jedną osobę. Alternatywnie najdroższe, a co za tym idzie najbardziej ekskluzywne, to wyjazdy na np. wyspy Bora-Bora na Polinezji Francuskiej. Za tygodniowe egzotyczne szaleństwo zapłacimy 15 979 złotych od jednej osoby. Przedział cenowy jest więc ogromny.
Tradycyjnie dużą popularnością cieszą się propozycje wyjazdów do stolic naszych bliższych i ciut dalszych sąsiadów. Autokarowe wycieczki na siedem dni do Wilna, Lwowa, Pragi, Budapesztu czy Wiednia to wydatek w granicach 1000 zł za jedną osobę. Tu w ramach ceny zazwyczaj mamy też bal sylwestrowy w jednym z zajmowanych przez nas hoteli. Nieco tylko droższe (1100-1500 złotych) są podobne wyjazdy do Amsterdamu, Paryża, Rzymu czy Wenecji. Trzeba jednak pamiętać, że wybierając taką formę wyjazdu sporą jego część spędzimy w autokarze.
Polacy wciąż kochają ciepłe kierunki śródziemnomorskie. Dlatego pewnie nie dziwi fakt, że oferty do nie tak odległej Tunezji, na wyspę Djerbę czy do Egiptu rozeszły się w oka mgnieniu. – Praktycznie już w listopadzie wysprzedaliśmy całkowicie te kierunki – potwierdza Iwona Sokołowska, odpowiedzialna za sprzedaż w centrum rezerwacji easygo.pl – To dla naszych rodaków od kilku sezonów wciąż modne i atrakcyjne destynacje. Bezpieczeństwo, świetna logistyka i organizacja, a przede wszystkim fantastyczna pogoda. Trudno się zatem dziwić, że przy tak atrakcyjnych cenach w chwili obecnej zostały nam w sprzedaży dosłownie pojedyncze miejsca. Samolotowe wyjazdy świąteczno – sylwestrowe w tych kierunkach zaczynały się już od 1300 złotych za osobę.
Nieco droższą, ale z pewnością bardziej kolorową i rozśpiewaną propozycję mają dla nas tzw. kierunki egzotyczne. Tu propozycji i miejsc jest jeszcze wciąż sporo. Sylwester w Sri Lance to wydatek ponad 4, 5 tyś złotych, na Kostaryce ponad 5 tyś złotych, na Jamajce czy w Emiratach Arabskich za około 6 tyś złotych. Za 9 dni na bajecznym Barbadosie zapłacimy już blisko 8 tyś złotych, a odmiennym, ale bardzo atrakcyjnym Nepalu prawie 9 tyś złotych.
Sylwestrowym hitem, może natomiast okazać się roztańczona i rozśpiewana karaibską nutą Kuba. 10-dniowy pobyt na wyspie rumu, cygar, słońca i muzyki to koszt w granicach 4,5 tyś złotych za osobę. A jeśli jesteśmy już geograficznie tak daleko, to koniecznie warto wspomnieć o coraz częściej odwiedzanej przez Polaków sąsiedniej Brazylii. Królestwo canarinios, piłkarzy nożnych, siatkarzy (sic!) , szkół samby i salsy, a także Copa Cabany, jednej z najbardziej znanych plaż świata to wydatek zaczynający się już od 4 tyś złotych.
Kierunkiem numer jeden na czas Świąt i Sylwestra są jednak białe góry. Polacy coraz częściej korzystają z aktywnej formy wypoczynku. A ofert wyjazdów na narty i snowboard jest mnóstwo. Praktycznie każdy znajdzie coś dla siebie pod względem komfortu pobytu, finansowym i kulturowym. Najtańsze są wspomniane już wyżej obiekty klasy turystycznej w Słowacji. Tu, w sprzedaży miejsc jest jeszcze sporo. Drożej zapłacimy za sylwestra na stokach w Austrii (7-dni – 1360 złotych), Włoszech (7-dni – 1630 złotych), Francji (7-dni – 2600 złotych) czy Szwajcarii (7-dni – ok. 3000zł). Cena uzależniona jest oczywiście od komfortu naszego pobytu, dojazdu i formy wybranego wyżywienia.
Przedstawiciele biur podróży i agentów turystycznych zgodnie twierdzą, że wyraźnie zmienia się obraz wypoczynkowy naszych rodaków. Pojedyncze, długie, bo 14-dniowe wyjazdy zastąpiliśmy pojedynczymi – krótszymi.
Polecamy zatem uważne przeglądanie ofert, precyzyjne formułowanie oczekiwań w wyszukiwarkach ofertowych portali, lub dopytywanie o szczegóły konsultantów pracujących w internet & call center.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.