Mimo że 86% polskich firm z sektora MŚP ma dostęp do internetu szerokopasmowego, a 65% posiada własną stronę internetową, to tylko 21% pracowników korzysta z mediów społecznościowych i zaledwie 7% z rozwiązań w tzw. „chmurze”. O tym, jak skuteczniej korzystać z potencjału internetu mówi Centrum Cyfrowe, które stworzyło Katalog Kompetencji Cyfrowych Małych Firm.
W Polsce 67% wszystkich osób aktywnych zawodowo jest zatrudnionych w małych firmach, których działalność przekłada się na 50% krajowej wartości dodanej brutto. Sektor MŚP to zatem dominująca siła polskiej gospodarki. Centrum Cyfrowe zastanawia się czy jego wpływ na polskie PKB byłby większy, gdyby pracownicy i właściciele małych firm rozwijali swoje umiejętności cyfrowe?
Według Komisji Europejskiej kompetencje cyfrowe to umiejętności wymagane do tego by swobodnie i krytycznie posługiwać się technologiami cyfrowymi w czasie wolnym, edukacji i komunikacji. Także w biznesie. Dlatego zespół badawczy Centrum Cyfrowego – na potrzeby programu szkoleniowego firmy Google – przeprowadził badania na wyselekcjonowanej grupie małych i średnich przedsiębiorstw na terenie Polski. Ich efektem jest Katalog Kompetencji Cyfrowych.
Katalog ułatwić ma przedsiębiorcom kształtowanie indywidualnej ścieżki rozwoju umiejętności cyfrowych oraz pomóc w przełamaniu barier utrudniających korzystanie z nowych technologii w prowadzeniu działalności gospodarczej, a w konsekwencji, poprawić ich konkurencyjność.
Katalog powstał na podstawie wyników badania terenowego prowadzonego od września 2015 r. do stycznia 2016 r. przez badaczy Centrum Cyfrowego, na grupie 30 wyselekcjonowanych małych firm z różnych obszarów Polski. W bezpośrednich rozmowach, właściciele i pracownicy małych firm zostali zapytani o wykorzystanie internetu i urządzeń mobilnych w codziennym prowadzeniu firmy. Dzięki tym rozmowom badacze zdefiniowali jakie są najważniejsze obszary działalności małych firm i jakie korzyści mogą w nich odnosić przedsiębiorcy stosujący w swojej pracy technologie cyfrowe.
Analiza informacji zgromadzonych na podstawie tych rozmów dostępna jest bezpłatnie w postaci raportu. Bezpośredni link do wersji PDF — klik.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.