Badania pokazują, że aż jedna czwarta nowych związków rodzi się w pracy. Co więcej biurowe uczucie może korzystnie wpływać na atmosferę w całym zespole. Specjalnie z okazji Walentynek redakcja Portalu Biurowego Nowebiuro.pl przygotowała cykl artykułów na temat miłości w biurze.
Jeśli wierzyć socjologom na 20 pracowników biurowych, aż pięciu spogląda na siebie z zainteresowaniem. Zazwyczaj wszystko zaczyna się niewinnie – od ukradkowych spojrzeń, przypadkowych rozmów rozciągających się w długie konwersacje, wspólnych wyjść na lunch. A koniec? Czasami wieloletni związek albo nawet małżeństwo.
Jak na takie gorące znajomości reagują pracodawcy? Czy mogą one korzystnie wpływać na wydajność pracy całego zespołu? Co zrobić, gdy obiektem westchnień staje się szef? Odpowiedzi na te i inne pytania będzie można znaleźć w cyklu artykułów, które będziemy publikować przez cały tydzień w okolicach Walentynek. Przygotowując teksty o różnych obliczach biurowej miłości rozmawialiśmy m.in. z trenerami umiejętności interpersonalnych i specjalistami od zarządzania zasobami ludzkimi.
Oto jak rosnące zainteresowanie biurowymi romansami tłumaczy Marta Urbaniak z firmy Inwenta People Management Solutions, specjalizującej się w doradztwie personalnym:
– Czas spędzany razem zbliża ludzi, podobnie wspólne zadania, wyzwania. Im więcej mamy wspólnego czasu, tym łatwiej ulec pokusie flirtu, a nawet romansu. Zwłaszcza, jeśli jednocześnie w stały związek wkradła się rutyna, a może kryzys. Wtedy uśmiechnięty, zawsze miły kolega czy koleżanka z pracy, którzy są na wyciągnięcie ręki bez specjalnych starań, mogą wydawać się łatwą ucieczką od codzienności.
Wyniki badań opublikowanych w ubiegłym roku przez miesięcznik „Playboy” nie pozostawiają wątpliwości – aż 80 proc. kobiet i mężczyzn choć raz flirtowało ze swoimi współpracownikami. Natomiast w „Światowym raporcie postaw i zachowań seksualnych” przygotowanym przez firmę Durex czytamy, że 13 proc. Polaków uważa biuro za najlepsze miejsce do uprawiania seksu. Jedna ósma ankietowanych ma już za sobą takie doświadczenie. Igraszki na biurku rzadko jednak znajdują uznanie w oczach szefów – choć i tu są wyjątki. Przykład to jeden z wielkich niemieckich koncernów, w którym na biurowy seks patrzy się przez palce.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.