Krzysztof Domarecki – założyciel Grupy Selena – uruchamia nowy FIZ. FIDIASZ to fundusz inwestycyjny z budżetem 200 mln zł, którego celem jest „transformacja polskich startupów w dojrzałe, międzynarodowe firmy”.
FIDIASZ ma być wyjątkowy na tle istniejących funduszy inwestycyjnych – stanowić chce przykład „praktycznego wdrożenia w życie idei patriotyzmu gospodarczego”. Nowy FIZ Krzysztofa Domareckiego zakłada zainwestowanie w kilka starannie dobranych projektów kwotą od 4 do 50 mln zł dla każdego z nich. Wraz z transferem funduszy perspektywiczne startupy otrzymają pomoc – wiedzę i doświadczenie, zarówno zdobyte przez założyciela Seleny w trakcie 25-letniej historii budowania globalnego sukcesu Grupy, jak i zespołu managerów, wyspecjalizowanych w kluczowych aspektach rozwoju biznesu. Szacowany czas wsparcia inwestycyjnego to 6-10 lat.
FIDIASZ ma inwestować w różne branże. Pierwszym startupem, w który FIZ Krzysztofa Domareckiego zainwestował jest FinAi – firma z branży FinTech, pracująca nad wdrożeniem innowacyjnej platformy kredytowej, która skrócić ma skomplikowaną dotąd drogę klienta do uzyskania kredytu bankowego.
Tradycyjne fundusze inwestycyjne koncentrują się na 3 elementach: wyszukaniu inwestycji, jej dofinansowaniu, a następnie sprzedaniu. Kluczowym parametrem dla zarządzających takim funduszem jest stopa zwrotu z inwestycji. Tworząc FIDIASZ przyświecała mi inna idea – chcę przede wszystkim wykorzystać doświadczenie zdobyte w trakcie rozwijania Seleny w celu pomocy początkującym przedsiębiorstwom w podboju światowych rynków – powiedział Krzysztof Domarecki, przewodniczący rady nadzorczej Selena FM S.A., jednostki nadrzędnej w Grupie Selena.
Dzięki prywatnemu charakterowi FIDIASZ dysponuje dużą elastycznością w zakresie wysokości kwot, jakie możne przeznaczyć na jedną inwestycję. Dawać ma to unikalną szansę kompleksowego wsparcia najbardziej obiecujących młodych firm. Więcej informacji na fidiasz.com.
Wpisy promowane
- Oblicz ratę leasingu nowego SEAT-a i CUPRYPlanujesz wziąć leasing dla firm, ale nie jesteś pewien, którą opcję wybrać? Postaramy się rozjaśnić tę kwestię, skupiając się na ...
- Jak promować firmę w internecie?Często uważa się, że promocja firmy w internecie jest skomplikowana i wymaga dużych nakładów finansowych, jednak prawda jest taka, że ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.