Niskie pożyczki zaciągane przez internet wypadły z łaski Polaków. Zaledwie 21% tego rodzaju zobowiązań ma wartość poniżej 500 zł.
Zgodnie z badaniem przeprowadzonym na zlecenie Profi Credit, mniej więcej co piąta pożyczka brana przez internet nie przekracza 500 zł. Oznacza to, że większość badanych szuka w sieci zdecydowanie większego, dodatkowego wsparcia. Kwot wyższych niż 1 tys. zł poszukuje zdalnie ok. 65% respondentów. Najpopularniejszym (23% wskazań) przedziałem wskazanym przez badanych są pożyczki mieszczące się między 1 001 zł a 2 000 zł.
Największa grupa badanych (17%) po pożyczkę wybiera się do banku. 4% odwiedza w tym celu stacjonarne punkty innych instytucji. 13% badanych przyznało, że bierze pożyczki przez internet. Spośród osób, które zadeklarowały, że wzięły pożyczkę przez internet, 41% zrobiło to tylko raz. Tych, którzy wzięli ją online dwa lub co najmniej trzy razy jest tyle samo – po 19%.
Badanie pokazuje, że rynek dla online’owych pożyczek ratalnych dopiero się tworzy. Obiecująca jest wartość wnioskowanych kwot – mówi Jarosław Czulak, dyrektor Departamentu Marketingu w Profi Credit. – Sam wybór internetu, jako miejsca zakupu pożyczki, też ma trend wzrostowy. Proszę zauważyć, że osób, które raz wzięły w ten sposób pożyczkę, jest mniej więcej tyle samo co tych, którzy skorzystali z sieci w tym celu wielokrotnie.
Dystrybucja pożyczek online, w porównaniu z korzystaniem z innych produktów finansowych, wciąż ma duży potencjał wzrostu. Największą popularnością wśród badanych cieszą się przelewy, które zdalnie realizuje 69% respondentów, 40% przez internet sprawdza stan swojego ROR i prawie tyle samo (39%) doładowuje zdalnie kartę telefoniczną. Pożyczki, które w tym kanale osiągnęły dotychczas kilkanaście procent sprzedaży, wydają się dopiero nieśmiało zdobywać serca internautów.
Badanie zostało przeprowadzone na przełomie maja i czerwca 2017 r. przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (computer assisted web interview) na próbie 937 Polaków w wieku 15-55 lat. Struktura próby była reprezentatywna dla populacji Polski ze względu na płeć, wiek, wielkość miejscowości zamieszkania, region statystyczny GUS i wykształcenie.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.