11 mln zł przychodów, 1,7 mln zł zysku EBITDA i blisko 1,3 mln zł zysku netto – spółka Money.pl ogłosiła swoje wyniki finansowe za 2006 r. W ciągu czterech lat jej przychody i zyski zwiększyły się kilkunastokrotnie.
Głównym źródłem przychodów Money.pl jest reklama online – wpływy w wysokości 6 mln zł za rok 2006 stawiają spółkę wśród kilku największych udziałowców rynku. Pozostała część przychodów pochodzi z działalności e-commerce, m.in. pośrednictwa w sprzedaży produktów finansowych online.
Spółka Money.pl powstała w 2000 roku. Przetrwała krach rynku internetowego, który przyszedł rok później, po czym szybko nadrobiła straty wynikające z załamania koniunktury. Jako jedna z pierwszych polskich firm internetowych zaczęła przynosić zyski – w 2002 roku zysk EBITDA, a rok później zysk netto. Obecnie Money.pl zatrudnia ponad 50 osób i posiada jedną z największych w Polsce redakcji internetowych (16 etatowych dziennikarzy i kilkanaście osób współpracujących). W 2006 roku firma zajęła 7. miejsce w rankingu najbardziej dynamicznych firm w Europie Środkowej – „Technology Fast 50” firmy doradczej Deloitte.
Od 2006 r. większościowy pakiet udziałów w spółce Money.pl posiada niemieckie wydawnictwo Handelsblatt (70 proc.), należące do Verlagsgruppe Georg von Holtzbrinck, koncernu medialnego operującego w 80 krajach świata. Była to pierwsza inwestycja Handelsblatt w Polsce.
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.