Dział Badań i Analiz INTERIA.PL prognozuje dynamiczny wzrost wykorzystania multimediów internetowych oraz przychodów generowanych w tym segmencie usług w nadchodzących latach. Rozwój multimediów internetowych będzie napędzany dynamicznym rozwojem technologicznym, przenoszeniem coraz większej części budżetów reklamowych do internetu oraz coraz wyraźniejszym zjawiskiem User-Interface Convergence – czyli unifikacji wykorzystania urządzeń elektronicznych (telewizory, telefony komórkowe i komputery) do korzystania z usług sieciowych.
Rynek będzie się nadal prężnie rozwijał, podążając za tendencjami światowymi, szczególnie jeśli chodzi o wzrastające zastosowanie łącz szerokopasmowych i możliwości korzystania z telewizji interaktywnej.
Choć wykorzystanie IPTV na komórkę, czy Video-on-Demand na telewizorze nie jest jeszcze powszechne, to rok 2006 pokazał możliwości związanie z użyciem video Online. W Polsce mieliśmy 6 mln użytkowników tego rodzaju usługi. Badania INTERIA.PL wskazują, że w roku 2010 będziemy mieli w Polsce 9 mln użytkowników Online wideo.
Przełoży się to bezpośrednio na rosnące przychody z usług Online wideo, które wg szacunków INTERIA.PL w Polsce powinny osiągnąć w 2009 roku 11 mln USD, w 2012 43 mln $, a w 2015 ponad 80 mln USD.
W przeciągu 7 lat, czyli na przełomie roku 2012 i 2013 w Polsce, przychód reklamowy na jednostkę czasową używania internetu w domu i jednostkę czasową używania telewizji w domu będą takie same. Mniej więcej również za 7 lat będziemy świadkami zrównania czasu spędzonego w domu przy telewizorze i czasu spędzonego w internecie. (Pytanie, czy już wtedy to, co będziemy mieć w telewizji, nie będzie usługą generowaną z internetu).
Próba wyestymowania potencjalnego media-mix, w podobnym horyzoncie czasowym wskazuje, że udział mediów tradycyjnych będzie się sukcesywnie zmniejszał tak, by w roku 2017 udział internetu w całościowych wydatkach reklamowych w Polsce osiągnął 45%, a telewizji ok. 33%. Symptomy tego zjawiska widoczne są już na najbardziej rozwiniętych rynkach – w Wielkiej Brytanii wydatki na reklamę w internecie przewyższyły w 2006 roku wydatki na reklamę prasową. Wydatki na reklamę w internecie wzrosły o 41%, a na reklamę telewizyjną spadły o 4,7%.
Wpisy promowane
- Pozycjonowanie sklepu internetowego – ile to kosztuje?Prowadzisz sklep online, ale obecne obroty nie są dla Ciebie zadowalające? W wyszukiwarce plasujesz się dopiero na 3., 6. czy ...
- Szkolenia ISO – od wymagań do przewagi rynkowej Twojej organizacjiRosnąca presja regulacyjna, oczekiwania klientów oraz potrzeba budowania przewagi konkurencyjnej sprawiają, że szkolenia ISO wchodzą na stałe do strategii rozwojowych ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 15.05.2025 Javeloper 2025
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!