Na początku maja uprawomocnił się wyrok Sądu Arbitrażowego w Pradze (ADR.eu), na mocy którego wrocławska spółka Logintrans – operator Europejskiej Giełdy Transportowej TRANS – zdobyła domenę „www.trans.eu”, o którą walczyła od lipca 2006 r. Logintrans jest jedną z pierwszych firm w Polsce, której udało się zwyciężyć w sporze o europejską tożsamość w sieci, czyli domenę „.eu”.
W lipcu zeszłego roku spółka Logintrans wszczęła przed Sądem Arbitrażowym w Pradze (ADR.eu- organ uprawniony do rozstrzygania sporów o domeny europejskie) postępowanie przeciwko holenderskiej firmie Traffic Web Holding BV, która zarejestrowała europejską domenę www.trans.eu. Prawnicy reprezentujący spółkę Logintrans postanowili wykazać, że Holendrzy działali w złej wierze, wykorzystując domenę dla celów komercyjnych, niezgodnych z zakresem ochrony znaku towarowego.
Pikanterii całej sprawie dodawał fakt, że spółka z Holandii w taki sam sposób już pierwszego dnia rejestracji przejęła ponad 500 adresów .eu, w tym domeny z adresami wielu europejskich miast , m.in. www.paris.eu, www.copenhagen.eu, www.london.eu, ww.prague.eu, a także www.warsaw.eu. Do masowej rejestracji domen TWH wykorzystał m.in. znaki towarowe zarejestrowane w krótkim czasie w Beneluksie.
– W procesie o domenę trans.eu musieliśmy przede wszystkim wykazać prawa Logintrans do domeny www.trans.eu. Przykład władz Sztokholmu, które przegrały spór o domenę stockholm.eu, bo nie wykazały właściwie swoich praw do nazwy miasta był dla nas dobrym ostrzeżeniem – mówi Łukasz Czernicki rzecznik patentowy z Kancelarii Wiński. – Należało także przekonać sędziów, że Holendrzy, którzy nabyli domenę działali w złej wierze. Nie było to proste choćby z tego względu, że nikt wcześniej nie podniósł takiego zarzutu w procesie przed ADR.eu.- dodaje Czernicki.
Podobnie jak Sztokholm również większość europejskich stolic ruszyła przed ADR.eu do walki o odzyskanie cennych adresów. O tym, że tylko polscy urzędnicy ze stołecznego ratusza nie podjęli walki o europejską domenę pisała m.in. Rzeczpospolita (8.08.2006)
Część mieszkańców Warszawy bulwersował fakt, że lokalni urzędnicy decydujący o promocji miasta uznali walkę przed ADR.eu za kosztowną, czasochłonną i nie dającą żadnej gwarancji. Urzędnicy z dumą oznajmiali natomiast, że udało im się zarejestrować domeny www.warschau.eu i www.warszawa.eu
Warszawiacy zastanawiali się, który obcokrajowiec zechce szukać stolicy Polski pod adresem www.warszawa.eu?! Podnosiły się głosy, że na całym świecie nasza stolica rozpoznawana jest jako Warsaw i niewielu mieszkańców Niemiec czy Anglii będzie wpisywało do wyszukiwarek właśnie słowo Warszawa.
Logintrans jako jedna z pierwszych firm w Polsce firma udowodniła, że walka o swój europejski adres jest nie tylko opłacalna i możliwa, ale także nie taka kosztowna; jeśli liczyć zyski, które może osiągnąć firma dzięki prestiżowemu adresowi. Operatora giełdy TRANS przed Sądem Arbitrażowym w Pradze (ADR.eu) reprezentowała Kancelaria Wiński z Wrocławia.
– Mamy nadzieję, że przykład giełdy TRANS pokaże innym przedsiębiorstwom oraz przede wszystkim urzędnikom z Warszawy, że warto walczyć o swoją internetową tożsamość. Przecież- jak mówią setki Internautów na całym świecie- jeśli czegoś nie ma w Internecie to oznacza, że nie istnieje- mówi Grzegorz Haładus, dyrektor spółki PREPUBLICA Public Relations, reprezentującej spółkę Logintrans.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.