Dziś już możemy mówić o płatnych usługach internetowych- coraz rzadziej spotykamy się z ofertą „free” różnych serwisów, natomiast coraz więcej nowopowstających serwisów na świecie ma charakter abonamentowy. Wydaje się, że czas „darmowego” internetu powoli odchodzi w niepamięć.
Jedną z najważniejszych gałęzi płatnego contentu jest rozrywka- to ona wydaje się być liderem, można podać przykład NCSoft- firmy specjalizującej się w grach online (ponad 4 mln subskrybentów) czy American Greetings (1.4 mln subskrybentów)- serwisowi umożliwiającemu wysyłanie kartek. Niedawno płatną ofertę dostępu do swoich zasobów zaproponował IGN.com i GameSpot.com- serwisy o grach komputerowych. IGN i GameSpot podjęły tą decyzję po 6 latach istnienia w sieci- powód ” Zbyt niskie wpływy z reklam, które nie pozwalały utrzymywać serwisów w bezpłatnej formie. IGN obecnie ma już prawie 60.000 płatnych użytkowników (8.3 mln unikalnych użytkowników w skali miesiąca).
Na podobny krok zdecydował się również serwis GryOnline.pl- jeden z czołowych serwisów poświęconych tej tematyce w Polsce. M@yClub– tak brzmi nazwa tej usługi składa się z 4 abonamentów. M@yClub obok usług czysto dostępowych zaoferował również użytkownikom kartę klubową, zniżki na gry kupione w sklepie, dodatkowo oferując użytkownikom konto e-mail. Ponadto użytkownikom zaproponowano poradniki w formacie PDF. Powód wprowadzenia opłat prawdopodobnie ten sam- zbyt niskie wpływy z reklam. Przebudowa serwisu pod kątem technicznym trwała około miesiąca.
M@yClub dodał do swojej oferty również „Pakiet Platynowy”– bardzo elitarny produkt kierowany do bardzo wąskiej grupy. Obecnie udział tego pakietu w stosunku do pozostałej liczby to około kilku procent. Największym zainteresowaniem cieszą się pakiety podstawowe.
M@yClub nie zamierza spocząć na laurach i w najbliższym czasie zaoferuje użytkownikom nowe usługi- wykraczające poza temat gier.
W ten sposób na polskim rynku zrodził się prawdopodobnie pierwszy profesjonalnie przygotowany pakiet płatnego contentu.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.