Wdrożenia systemów informatycznych to przede wszystkim komunikacja. Metodologia jest ważna, ale to nie wszystko. Bo co robić, gdy klient zamówił system, ale nie angażuje się w projekt?
– Jakość wdrożenia warunkują dobrze rozpoznane procesy biznesowe w firmie. Tę wiedzę mają świadomi swych potrzeb użytkownicy. Jeśli jest inaczej, konsultant musi wciągnąć ich w projekt. Dopiero wtedy metodologia staje się skuteczna – mówi Manoj Nair, prezes Columbus Polska, dostawcy rozwiązań IT dla biznesu.
– Jeszcze kilka lat temu to memento dla wielu firm było niezrozumiałe. W końcu systemy IT reklamowano, jako panaceum na wszelkie bolączki lub luksusowe dobro. Wystarczy wdrożyć i wszystko będzie dobrze. Na szczęście, rynek dojrzewa i coraz więcej firm wie, że projekt wymaga zaangażowania także po stronie użytkowników – dodaje Manoj Nair. Każda metodologia ma wprawdzie ten sam cel: skrócenie czasu wdrożenia, szybkie uzyskanie zwrotu z inwestycji w system IT, zapewnienie niskiego kosztu utrzymania rozwiązania, a także prowadzenie wdrożeń w sposób umożliwiający ich szybkie przenoszenie, np. z jednego oddziału firmy do drugiego (tzw. roll-out).
Ale cel osiągną tylko aktywni użytkownicy, którzy już na początku projektu razem z zespołem doświadczonych konsultantów i project managerów analizują procesy biznesowe i diagnozują główne problemy w firmie. Inaczej właściwe ustawienie systemu i końcowy sukces wdrożenia będą obciążone ryzykiem.
Chcąc zminimalizować to niebezpieczeństwo, na podstawie analizy biznesowej budowany jest prosty model systemu oraz specjalne scenariusze, które obrazują szefom działów (kluczowym użytkownikom), skąd biorą się poszczególne procesy i w jakim kierunku przepływają informacje.
Usystematyzowana wiedza przekłada się na sprawną komunikację między konsultantami, a kluczowymi użytkownikami, którzy na końcu wdrożenia dzielą się swoją wiedzą z pozostałymi pracownikami (końcowi użytkownicy). – To jest cała prawda o wdrożeniach – dodaje Manoj Nair, prezes Columbus Polska.
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.