Co 1,5 minuty w polskim internecie pojawia się ogłoszenie rekrutacyjne dla sprzedawcy – wynika z raportu „Potencjał rekrutacyjny polskiego internetu – Analiza sektorów sprzedaż i call center” przygotowanego przez internetową platformę kariery GazetaPraca.pl. Do pracowników sprzedaży i call center polskie firmy skierowały w pierwszych trzech kwartałach br. ponad 280 tys. ogłoszeń rekrutacyjnych. To ponad 20% wszystkich ofert pracy opublikowanych w sieci.
Przedstawiciel handlowy na wagę złota – Największy popyt firmy zgłaszają na przedstawicieli handlowych. Tylko do nich skierowanych było ponad 152 tysiące ofert pracy – czyli 53% wszystkich ofert dla sprzedawców i pracowników call center.
W związku z wysokim zapotrzebowaniem na przedstawicieli, stosunkowo niskie są wymagania wobec osób, które ten zawód mają wykonywać*. 56% pracodawców wymaga doświadczenia zawodowego, a tylko co 10 ogłoszenie skierowane jest do kandydatów pracujących jako sprzedawcy przez 2 lub 3 lata. Jedynie w 65% ogłoszeń pracodawca pisze o minimalnym wykształceniu, którego wymaga od przedstawiciela. Bardzo często, aby zostać przedstawicielem handlowym wystarczy posiadać świadectwo maturalne.
Hipermarkety napędzają popyt na ekspedientów – Drugą najbardziej poszukiwaną grupą sprzedawców są ekspedienci i obsługa sklepów. 18,8% ogłoszeń rekrutacyjnych opublikowanych od stycznia do września 2007 skierowanych było właśnie do nich. Z raportu „Potencjał rekrutacyjny polskiego internetu – Analiza sektorów sprzedaż i call center” wynika, że najłatwiej jest znaleźć pracę jako sprzedawca czy ekspedient tam, gdzie jest najwięcej galerii handlowych i hipermarketów. – W województwie mazowieckim w pierwszych trzech kwartałach br. popyt na sprzedawców i ekspedientów był ponad 20 razy wyższy niż w województwie podlaskim, gdzie handel nowoczesny dopiero się rozwija – komentuje dr Dorota Bachman, ekspert ds. rekrutacji i dyrektor serwisu GazetaPraca.pl.
Mobilność w cenie – Każdego miesiąca br. sprzedawców i pracowników call center szukało ponad 3500 firm. Największa konkurencja była w styczniu, kiedy więcej niż 4200 organizacji rekrutowało sprzedawców i pracowników call center. – Pracownicy sprzedaży mają ogromny wybór miejsc pracy. Jest tylko jeden warunek. Wielu z nich musi być gotowych na przeniesienie się do dużych miast, gdzie znajdują się centrale firm, centra obsługi klienta oraz, oczywiście, hipermarkety i galerie – mówi Dorota Bachman.
Raport „Potencjał rekrutacyjny polskiego internetu – Analiza sektorów sprzedaż i call center” przygotował zespół ekspertów GazetaPraca.pl. Dane do raportu dostarczyła firma Gemius. To już drugi raport na temat rekrutacji w polskim internecie przygotowany przez ten serwis rekrutacyjny. Pierwszy, pt. „Rynek pracy w Polsce – Potencjał rekrutacyjny polskiego internetu” opublikowano we wrześniu br.
* – dane uzyskane na podstawie analizy 2167 losowo wybranych ogłoszeń dla przedstawicieli handlowych.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.