Carbon Studio, notowany na NewConnect deweloper gier i technologii VR, wypracował w 2022 roku prawie 4,7 mln zł jednostkowych przychodów netto ze sprzedaży gier, co dało stabilny wynik r/r. Zysk netto w tym czasie wyniósł 920 tys. zł. W samym IV kwartale ub. roku jednostkowe przychody netto ze sprzedaży wyniosły prawie 1,2 mln zł. Za zadowalające wyniki, odpowiada niesłabnąca sprzedaż autorskich projektów Studia. Niedawno sprzedaż popularnej serii The Wizards przekroczyła próg 350 tys. kopii.
– Za nami udany czwarty kwartał, a także cały 2022 rok. W ubiegłym roku osiągnęliśmy blisko 4,7 mln zł przychodów. Z kolei w samym IV kwartale przychody wyniosły blisko 1,2 mln zł, co oznacza wzrost o 30 proc. r/r. Intensywnie pracujemy nad rozwojem naszych gier, a wpływ na wysokość osiągniętych wyników miała przede wszystkim zadowalająca sprzedaż serii gier The Wizards oraz tytułu Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall, który przyciąga coraz większą grupę fanów. – mówi Błażej Szaflik, Prezes Zarządu w Carbon Studio S.A.
W minionym roku Studio zawarło kilka istotnych kooperacji, m.in. zVertigo Games. To jedna z najbardziej renomowanych zagranicznych firm wydawniczych i deweloperów z grupy PLAION. Podmioty podpisały umowę na współfinansowanie gry VR The Wizards Dark Times oraz rozwijanie funkcji kooperacji. Wraz z nowym dodatkiem gracze będą mieli okazję skorzystać z wielu ulepszeń. Premiera The Wizards: Dark Times: Brotherhood jest zaplanowana na 2023 rok.
Zarząd Carbon Studio liczy, że wydanie nowego trybu efektywnie wpłynie na skalowalność i powiększenie community serii The Wizards. Przygodowa rozgrywka VR, którą twórcy osadzili w bogatym świecie fantasy, trafiła już do 350 tys. graczy na całym świecie.
Jednocześnie zespół Carbon Studio obecnie pracuje także nad wspomnianym projektem z obszaru Metaverse. To wynik podpisanej umowy z firmą UIG Lab, która zakłada współpracę przy tworzeniu produktu w technologii blockchain. Carbon Studio jest odpowiedzialne za tworzenie komponentów VR oraz zaplecza technologicznego.
– Z uwagi na prowadzony intensywny proces twórczy, nasze projekty są kapitałochłonne, co odzwierciedliło się w IV kwartale ub. roku. W tym czasie nie udało nam się uniknąć nieznacznej straty. Wytrwale pracujemy nad rozwojem spółki i mamy nadzieję, że rok 2023 będzie jeszcze lepszym okresem – komentuje Błażej Szaflik.
Wpisy promowane
- Zaplanuj świąteczne wydatki dla pracowników – Jak wybrać idealny prezent?Święta Bożego Narodzenia to czas, który w wielu firmach wiąże się nie tylko z magią i wspólnymi świętowaniem, ale również ...
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- Nowa integracja z Przelewy24 dostępna dla Klientów Shoper w ramach usługi Shoper PłatnościShoper oraz PayPro SA, właściciel marki Przelewy24, ogłaszają współpracę. Sprzedawcy zyskają możliwość korzystania z usług dodatkowego dostawcy w ramach Shoper ...
- MAKRO Companion: nowa aplikacja dla gastronomiiMakro Companion to najnowsza aplikacja mobilna Grupy METRO dedykowana branży HoReCa. Jej głównym celem jest ułatwienie i przyspieszenie procesu zamawiania ...
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.