Montonio, europejski dostawca płatności online i rozwiązań e-commerce, przeanalizował zachowania konsumentów w Europie Środkowo-Wschodniej (CEE) podczas tegorocznego Black Friday. Estoński fintech Montonio to rosnący gracz w Europie Środkowo-Wschodniej. Obsługuje ponad 6000 sprzedawców internetowych w regionie, m.in. w Polsce, Niemczech, Litwie, Łotwie, Estonii i Finlandii.
Black Friday 2023 został zdominowany przez zakupy z telefonu
Badanie rynku przeprowadzone przez Montonio podczas tegorocznego Black Friday w ponad 6,000 sklepach online ujawniło znaczący zwrot w kierunku zakupów przy użyciu telefonów komórkowych. Wyniki badania wskazują, że rekordowa liczba kupujących, bo ponad 54%, zdecydowała się użyć swojego telefonu do finalizacji płatności podczas tegorocznego Black Friday.
Apple Pay i Google Pay zyskują popularność wśród kupujących online
Estoński fintech odkrył również bezpośrednią zależność między transakcjami dokonywanymi przy użyciu telefonów komórkowych a alternatywnymi rozwiązaniami płatniczymi, takimi jak Apple Pay i Google Pay. Według Montonio, wraz z intensywnym rozwojem transakcji mobilnych, rośnie liczba osób korzystających z alternatywnych form płatności, takich jak Apple Pay i Google Pay. Nie bez powodu coraz większa liczba transakcji odbywa się przy użyciu tych prostych w obsłudze płatności – Apple Pay czy też Google Pay! Wygoda i łatwość finalizacji płatności przy użyciu tych mobilnych aplikacji to dokładnie to, co przyciąga konsumentów online.
Zwiększenie wartości koszyka zakupowego oraz wzrost przychodów
Badanie konsumenckie przeprowadzone przez Montonio wskazuje również na znaczący wzrost wydatków konsumentów podczas Black Friday 2023, nazywanego też Czarnym Piątkiem. Średnia wartość zamówienia podczas tego dnia jest o 28% wyższa niż w zwykły dzień. To odzwierciedla rosnącą chęć konsumentów do wydawania znacznie większych sum podczas okazji sprzedażowych. Co więcej, Montonio zaobserwował, że przychody w trakcie Black Friday były aż trzy razy wyższe niż w zwykły piątek, co bezpośrednio przekłada się na znacznie wyższe dochody dla sprzedawców detalicznych.
Stała wartość zamówień, gdy przychody z roku na rok rosną
Z kolei, porównując lata 2023 i 2022, analiza Montonio ujawniła, że choć średnia wartość zamówień pozostała na poziomie z ubiegłego roku, to średni przychód dla sprzedawcy odnotował znaczący wzrost o ponad 16%. To wskazuje na zwiększenie ilości zakupionego towaru, a ten trend jest wyraźnie widoczny w trakcie Black Friday, nie tylko w sektorze e-commerce w Polsce, lecz już w całej Europie.
Najbardziej rozchwytywane kategorie podczas Black Friday to moda, beauty oraz technologia
Odzież, produkty kosmetyczne, a także technologia i urządzenia elektroniczne
– według badania estońskiego start-upu, to właśnie te kategorie sprzedażowe cieszą się największym zainteresowaniem i są najczęściej odwiedzanymi kategoriami zakupów podczas Czarnego Piątku.
Handlowcy mówią o trendach Black Friday: Czarny Piątek to zawsze dzień największych sprzedaży
Według sprzedawców korzystających z Montonio do finalizacji płatności online, Czarny Piątek jest dla nich najbardziej pracowitym dniem w roku. „Czarny Piątek to dla nas szczytowy dzień, podczas którego zazwyczaj obserwujemy 2-3 krotny wzrost liczby transakcji sprzedaży. Klienci głównie kupują artykuły przecenione, podczas gdy popyt na produkty nie objęte zniżką jest znacznie mniejszy” – skomentował sprzedawca, specjalizujący się w handlu książkami i kursami online. Z kolei inny handlowiec, sprzedawca elektroniki, podzielił się z nami swoją strategią: „Nasza strategia „Czarnego Listopada” to promocje przez cały miesiąc, które osiągają szczyt w Czarny Piątek, co bezpośrednio przekłada się na 1,5-2-krotny wzrost sprzedaży. Takie podejście znacznie ułatwia nam działania logistyczne i zwiększa sprzedaż w dłuższym okresie.”
„Nasze spostrzeżenia odnośnie tegorocznego Black Friday w Polsce potwierdzają rosnące znaczenie sprzedaży mobilnej dla kupujących online. Nasza platforma płatnościowa, Montonio jest na tyle dynamiczna, że w pełni spełnia rosnące wymagania rynkowe, umożliwiając handlowcom i konsumentom łatwiejsze transakcje poprzez aplikacje do płatności mobilnych, takie jak Apple Pay, Google Pay i ulubiony, lokalny BLIK,” – skomentował Andrzej Bagiński, Country Manager Montonio w Polsce.
Wpisy promowane
- Zaplanuj świąteczne wydatki dla pracowników – Jak wybrać idealny prezent?Święta Bożego Narodzenia to czas, który w wielu firmach wiąże się nie tylko z magią i wspólnymi świętowaniem, ale również ...
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- Salesforce Shopping Index Q1 2024 – kupujący oszczędzająi odkładają zakupy na późniejW pierwszym kwartale roku dane dotyczące zakupów pokazują nieoczekiwane zwroty akcji. Spodziewaliśmy się obniżek stóp procentowych, ale teraz, gdy inflacja ...
- Nowa integracja z Przelewy24 dostępna dla Klientów Shoper w ramach usługi Shoper PłatnościShoper oraz PayPro SA, właściciel marki Przelewy24, ogłaszają współpracę. Sprzedawcy zyskają możliwość korzystania z usług dodatkowego dostawcy w ramach Shoper ...
- MAKRO Companion: nowa aplikacja dla gastronomiiMakro Companion to najnowsza aplikacja mobilna Grupy METRO dedykowana branży HoReCa. Jej głównym celem jest ułatwienie i przyspieszenie procesu zamawiania ...
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.