Wśród zarejestrowanych prawie 800 tys. nazw internetowych z końcówką „.pl” coraz więcej domen stanowi część tzw. rynku wtórnego. O perspektywach rozwoju, możliwych zagrożeniach, a także o potencjale polskiego rynku domen rozmawiać będą uczestnicy pierwszej tego typu konferencji, pod nazwą „Domain Names Secondary Market in Poland”, która odbędzie się 25 stycznia w Warszawie.
Konferencja, organizowana przez NASK i firmę ACTIVE 24, skierowana jest do rejestratorów, inwestorów oraz firm mających nowatorskie spojrzenie na dynamicznie rozwijający się rynek domen w Polsce. Wiedzą na temat pierwotnego i wtórnego rynku nazw internetowych dzielić się będą szefowie międzynarodowych korporacji, m.in. NameDrive, SEDO, EuroDNS, a także przedstawiciele rejestrów .eu, .at, .se.
Konferencja została podzielona na trzy sesje tematyczne. Pierwsza obrazować będzie polski rynek domen i perspektywy jego rozwoju. Kolejna z sesji dotyczyć będzie bezpieczeństwa systemów DNS, a swoje rozwiązania m.in. dotyczące DNSSEC przedstawi szwedzki rejestr NIC.se. Ostatnia część konferencji skupi się na rozważaniach o potencjale, ale również na zagrożeniach polskiego rynku domen, a przedstawiciel SEDO – globalnej platformy oferującej kupno i sprzedaż domen z całego świata – omawiać będzie zjawisko wtórnego rynku nazw internetowych.
Rynek domen z końcówką „.pl” jest jednym z największych w Europie Środkowo-Wschodniej. Jak informuje Andrzej Bartosiewicz, kierownik Działu Domen w NASK, w pierwszej połowie tego roku liczba domen z końcówką „.pl” powinna przekroczyć milion. – Warto zdać sobie sprawę z tego, że prawie 7 proc. stanowią zarejestrowane nazwy domenowe, które służą tylko generowaniu ruchu. Ich właściciele, zazwyczaj osoby prywatne, tzw. domainers, czy po polsku „domeniarze”, właśnie na tym zarabiają – dodaje Bartosiewicz.
Styczniowa konferencja będzie pierwszą w Europie próbą ujęcia w sposób kompleksowy różnorodnych aspektów niezwykle dynamicznie rozwijającego się rynku domen internetowych. Program ramowy konferencji i formularz rejestracyjny dostępne są na stronie: www.secondarymarket.pl.
Wpisy promowane
- Zaplanuj świąteczne wydatki dla pracowników – Jak wybrać idealny prezent?Święta Bożego Narodzenia to czas, który w wielu firmach wiąże się nie tylko z magią i wspólnymi świętowaniem, ale również ...
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.