W 2007 roku przeprowadzono prawie 2 miliony transakcji internetowych przy użyciu kart płatniczych – wynika z raportu Money.pl i eCard SA. To o 158 procent więcej niż w 2006 roku. Wartość transakcji kartowych w sieci wyniosła 488 milionów zł – to wzrost o 169 procent w stosunku do roku 2006.
Chętniej sięgamy po karty płatnicze przy płatnościach za drobniejsze zakupy. Średnia wartość takiej transakcji w 2006 roku wynosiła 238 zł, w 2007 r. – 248 złotych. To znacznie mniej niż w latach jeszcze wcześniejszych: w 2005 r. średnia płatność kartą w internecie wyniosła 322 zł, a w 2004 – 404 złote.
Z usług bankowych przez internet korzystało już aż 28 procent polskich internautów. Bankowość elektroniczna nie rośnie tak mocno, jak na przykład e-zakupy, bo Polacy od dawna korzystają z niej intensywnie. W 2006 korzystanie z tych usług deklarowało 26 procent użytkowników sieci.
Najczęściej sięgamy po karty płacąc za usługi telekomunikacyjne, oprogramowanie komputerowe, dostęp do usług internetowych i do kontentu. Płatności tego typu stanowią aż 22 procent wszystkich transakcji kartowych w sieci.
Druga w kolejności jest turystyka. Aż 17 procent transakcji kartami w sieci stanowią płatności za wycieczki, bilety lotnicze, rezerwacje hotelowe, wynajem aut itd. Ze względu na wartość, kategoria ta stanowi aż 26 procent i jest największą grupą. Płatności za ubezpieczenia i usługi finansowe stanowią natomiast 16 procent transakcji internetowych realizowanych w ten sposób.
Co ciekawe, płatności za książki, prasę lub płyty stanowią tylko 14 procent, za produkty i usługi z kategorii: zdrowie i uroda oraz za artykuły odzieżowe – po 4 procent. Tymczasem książki i odzież to produkty najczęściej kupowane w internecie. Sklepy internetowe oferujące taki asortyment często pozwalają płacić za produkty na różne sposoby – gotówką przy odbiorze, przelewem, kartami. W przypadku drobnych zakupów ciągle większą popularnością wśród klientów cieszą się środki płatnicze inne niż karta.
Na koniec trzeciego kwartału 2007 roku w Polsce było prawie 26 milionów kart płatniczych. Co trzecia karta na rynku to nadal karta debetowa.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.