Dokładnie 17 września 2002 r. upłynęło 5 lat od momentu powstania K2 Internet.
K2 Internet (pierwotna nazwa spółki K2 Internet Provider) została utworzona w formie spółki cywilnej w 1997 r. Jako ISP oferowała małym i średnim przedsiębiorstwom usługi dostępowe oraz hostowanie stron www i zarządzanie kontami pocztowymi. Kolejnym krokiem w rozwoju firmy było utworzenie studia graficznego, dzięki czemu K2 poszerzyło swoją ofertę o tworzenie serwisów www, prezentacji multimedialnych oraz innych produktów wykorzystujących zaawansowaną grafikę komputerową (np. wizualizacja 3D).
W czerwcu 2000 r. K2 pozyskało inwestora. bmp AG – niemiecki fundusz Venture Capital, inwestujący w spółki branży e-biznes, za cenę kilkuset tysięcy Euro, objął 30% akcji w nowo utworzonej spółce K2 Internet S.A. Tym samym przejął on działalność K2 Internet Provider sc. w zakresie e-marketingu i multimediów. Działalność ISP została sprzedana firmie SM Media.
Dostęp do technologii, know-how i doświadczeń spółek z portfela bmp przekonał K2 do skoncentrowania się na rozwijaniu i wdrażaniu nowatorskich technologii i strategii marketingowych. Pozyskany od inwestora kapitał przeznaczony został głównie na szybszy rozwój korporacyjny, dalszą rozbudowę potencjału technologicznego, budowę oraz promocję nowej marki: „K2 eksperci e-marketingu”.W 2001 r. firma osiągnęła przychody na poziomie ok. 3,6 mln. PLN, co oznacza 100% wzrost w stosunku do roku poprzedniego. W tym roku zgodnie z planami osiągnie zysk operacyjny. Dziś K2 specjalizuje się we wdrażaniu strategii e-marketingowych, przy wykorzystaniu multimediów (m.in. e-katalogi, prezentacje multimedialne), serwisów www, ekstranetu, promocji i reklamy w sieci. Dotychczas firma wykonała prace dla ponad 100 klientów, w tym m.in. dla firm: Nokia, IKEA, Philips, Plus GSM, Siemens, ABB, NISSAN, Molex, Polpharma, BPH PBK, Volvo, Novell. Zatrudnia ok. 40 osób w dwóch oddziałach w Łodzi i Warszawie. Spółka dystrybuuje jeden z głównych produktów – e-katalog, poza granicami kraju.
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.