Mimo gigantycznej sprzedaży nowoczesnych telewizorów, Polska będzie jednym z najmniej rozwiniętych krajów Europy pod względem cyfryzacji – wynika z najnowszego raportu Instytutu Globalizacji.
Z najnowszego raportu Instytutu Globalizacji pt. „Cyfrowa Polska”, zaprezentowanego 7 kwietnia w Warszawie, wynika, że w 2007 r. w Polsce sprzedano ponad 1,5 mln telewizorów cyfrowych. Kupujemy więcej HDTV, niż wynosi średnia europejska (89 proc. w Polsce, wobec 77 proc. w Europie). Natomiast specyfiką polskiego rynku jest oglądanie na supernowoczesnych telewizorach programów tworzonych w archaicznej technologii analogowej.
Czynnikami, które należy brać pod uwagę przy cyfryzacji kraju, są rachunek ekonomiczny, pełne i szybkie pokrycie kraju sygnałem cyfrowym oraz możliwości technologiczne związane z poszczególnymi sposobami nadawania. Dobre efekty daje łączenie rozmaitych technologii nadawania np. nadawania naziemnego i satelitarnego, przy czym koszty nadawania satelitarnego mogą być nawet 10 razy niższe od kosztów nadawania naziemnego.
– Obecnie blisko 99 proc. wszystkich cyfrowych kanałów telewizyjnych w Europie nadawanych jest drogą satelitarną. W większości krajów Europy Zachodniej nadawanie cyfrowe z satelity obejmuje od 70 do 85 proc. cyfrowych gospodarstw domowych – wyjaśnia dr Tomasz Teluk, dyrektor Instytutu Globalizacji.
Ponadto z badań opinii publicznej, przeprowadzonych przez TNS OBOP na potrzeby projektu badawczo-edukacyjnego „Cyfrowa Polska” wynika, że 78 proc. Polaków jest przekonanych, że telewizja publiczna powinna zapewnić abonentom dostęp do telewizji cyfrowej. 87 proc. Polaków uważa, że dostęp do telewizji cyfrowej dla ponoszących koszty abonamentu powinien być darmowy.
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.