Takie pytanie zadał w poniedziałek serwis TechCrunch. Chodziło mu nie tyle o liczbę użytkowników, ale model biznesowy.
YouTube, mimo dużej popularności, nadal nie potrafi wypracować konkretnych zysków. Google wydało na serwis 1,65 mld USD. Wielu ekspertów stwierdziło, że to przejęcie było błędem. Prognozy przychodów na 2009 rok wahają się od 350 do 500 milionów dolarów. Tak naprawdę nie wiadomo więc, ile firma z Mountain View zarobi na projekcie.
Hulu to mikrus w porównaniu z YouTube. W pierwszym serwisie w maju 2008 obejrzano 88 mln filmów, w drugim – 4,2 miliarda. Ale z tej liczby tylko 3% było serwowanych razem z reklamami. To daje jakieś 126 milionów. Tymczasem Hulu zarobiło na większości ze swoich 88.
Rywal YouTube osiągnął w pierwszym roku swojej działalności 90 mln USD przychodów. W podobnym czasie (2008) YouTube zarobiło 200 mln. Ale tylko niecała połowa pieniędzy pochodziła z rynku amerykańskiego. Stąd wniosek, że już teraz w USA oba projekty mają podobną publikę.
Hulu ma także znacznie lepszą sytuację prawną. Nikt nie próbuje pozywać witryny za łamanie praw autorskich. Dodatkowo prezentuje treści znacznie bardziej dopasowane do potrzeb reklamodawców. To wszystko sprawia, że w następnych latach młoda strona może pokonać YouTube w wojnie na modele biznesowe.
Źródło: TechCrunch
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.