Takie pytanie zadał w niedzielę serwis GigaOM. Stwierdził, że w ciągu ostatnich lat do startupów chcących zarabiać na dodatkach podchodzono raczej sceptycznie. Teraz ta sytuacja powoli się zmienia.
Najlepiej rokującą spółką jest Cooliris. Firma opracowała wtyczkę działającą we wszystkich popularnych przeglądarkach pod Windows i MacOS. Aplikacja pozwala na przeglądanie witryn WWW w trójwymiarze. Dzięki programowi zapoznawanie się z zasobami sieciowymi jest szybsze i sprawniejsze. Szczególnie wtedy, gdy użytkownik koncentruje się na wyszukiwaniu zdjęć oraz filmów.
Cooliris (dawniej PicLens) zatrudnił niedawno Shashiego Setha, byłego szefa do spraw biznesowych YouTube. Na nowym stanowisku ma pomagać w zwiększaniu przychodów generowanych przez wtyczkę. A ta od stycznia 2008 zyskała 2,4 miliona użytkowników. Codziennie przybywa ich 30-50 tysięcy. Średni dobowy czas korzystania z dodatku wynosi 30 minut.
Kalifornijska spółka przeprowadziła ostatnio test, podczas którego wyświetlono internautom pierwsze reklamy. Osiągnięto wysoki wskaźnik klikalności (CTR) – rzędu 5%. To sporo w porównaniu z większością typowych kampanii, gdzie trudno uzyskać 1%. Dodatkowo Cooliris stworzył nowy rodzaj koszyka dla sklepu internetowego Amazon. W czasie programu pilotażowego średnia kwota zakupów osiągnęła 32 dolary.
Wśród innych dobrze rokujących wtyczek serwis GigaOM wymienił oficjalny dodatek Digga do Firefoksa, FoxMarks oraz Blue Organizer.
Źródło: GigaOM
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.