Firmy Expert Monitor oraz I-Metria podpisały umowę o współpracy w obszarze monitoringu reklamy internetowej w Polsce.
Expert Monitor oraz I-Metria będą od połowy lutego 2002 roku wspólnie dostarczać dane na temat wydatków ponoszonych przez reklamodawców na reklamę internetową.
Monitoring reklamy online będzie prowadzony w oparciu o badanie panelowe I-Metryka. Zainstalowany na komputerach panelistów eMeter (specjalne oprogramowanie służące do realizacji badań user-centric) rozpoznaje gdzie, kiedy i ile razy została wyświetlona reklama internaucie. Dane będą zbierane z reprezentatywnego ogólnopolskiego panelu domowych internautów opracowanego przez I-Metrię. Zebrane dane będą następnie przesyłane do Expert Monitora, który będzie je kategoryzował i przeliczał na wydatki reklamowe według cenników wydawców internetowych (portali) – podobnie jak ma to miejsce w przypadku monitoringu telewizji, radia i prasy.
Klienci zarówno Expert Monitora jak i I-Metrii teraz będą mogli zakupić dane o wydatkach reklamowych w Internecie. Na dzień dzisiejszy dostęp do danych dla wspólnych klientów umożliwia aplikacja I-Metrii „I-Metryka dla Windows” oraz „I-Metryka WEB.” Te dwie aplikacje oferują klientom jedno zintegrowane narzędzie do analizy danych o oglądalności Internetu, jak i reklamy internetowej. Klienci też mogą zakupić dane w formie raportów cyklicznych lub jednorazowych. Można też będzie skorzystać z nowej wersji oprogramowania „Expert Monitor” firmy Expert Monitor.
Rzeczywiste dane o reklamie internetowej będą dostępne dla klientów od 15 lutego 2002 roku. Dane będą oparte o panel użytkowników domowych (N=2000 osób), a wkrótce zostaną poszerzone o dane z panelu internautów z pracy.
Pozwoli to reklamodawcom oraz ich agencjom reklamowym na analizę faktycznych wydatków reklamowych poniesionych przez reklamodawców oraz pozwoli to portalom na oszacowanie wpływów konkurentów z reklamy online.
Rozpoczęcie monitoringu reklamy w sieci przyczyni się do tworzenia adekwatnych strategii reklamowych reklamodawcom, zaś portalom pozwoli oszacować potencjalny rynek swoich klientów.
„Monitoring reklamy w oparciu o badania panelowe jest jedynym racjonalnym podejściem do analizy tego rynku”, twierdzi Krzysztof Modzelewski, prezes zarządu I-Metria S.A. „Panelowe podejście umożliwia niezależny pomiar, który przekłada się na rzeczywisty odbiór Internetu od strony odbiorców i tym samym na poprawne oszacowanie rynku reklamy online. Po raz pierwszy będziemy w stanie stwierdzić ile faktycznie jest wydawane na reklamę internetową.”
„Analiza tych danych na jednej zunifikowanej platformie kategoryzacyjnej razem z innymi mediami pozwoli obiektywnie opiniować Internet jako medium reklamowe” uważa Arkadiusz Drulis, vice prezes zarządu Expert Monitor.
http://www.i-metria.com
http://www.expert-monitor.pl
Wpisy promowane
- Zrównoważone urządzenia firmy Mewa do czyszczenia części to mniej zagrożeń na stanowisku roboczymW ciągu ostatnich dziesięcioleci znacznie zmienił się sposób produkcji i serwisowania samochodów. Widoczne jest to szczególnie w warsztatach samochodowych – ...
- Pozycjonowanie sklepu internetowego – ile to kosztuje?Prowadzisz sklep online, ale obecne obroty nie są dla Ciebie zadowalające? W wyszukiwarce plasujesz się dopiero na 3., 6. czy ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 15.05.2025 Javeloper 2025
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!