Firma Activision z powodu kiepskich wyników sprzedaży postanowiła zamknąć oddział odpowiedzialny za stworzenie serii gier Guitar Hero. To koniec ważnego rozdziału w branży gier komputerowych.
Zawieszenie serii Guitar Hero to wydarzenie znamienne. Stworzona w 2005 roku przez niezależne studio RedOctane udowodniła, że gracze uwielbiają plastikowe instrumenty, na których mogą „grać”. W 2006 roku seria przejęta została przez Activision za 100 mln dolarów.
Dotychczas sprzedano 25 mln zestawów Guitar Hero. Zwrot z inwestycji szacowany jest na ok. 2 mld dolarów. Sama tylko trzecia część gry – „Guitar Hero III: Legends of Rock” – zarobiła miliard dolarów.
Na fali popularności Guitar Hero powstały inne franczyzy. Najbardziej znaną jest bez wątpienia Rock Band, która umożliwiała „grę” na innych niż gitary instrumentach – w tym perkusji.
Skoro wyniki Guitar Hero były tak dobre skąd upadek marki? „Guitar Heroes: Warriors of Rock”, szósta odsłona serii zebrała bardzo kiepskie recenzje i fatalnie się sprzedawała. Activision zanotowała w czwartym kwartale ubiegłego roku stratę netto na poziomie 233 mln dolarów. Zamknięcie oddziału zajmującego się Guitar Hero i zwolnienie 500 osób to także wynik „postępujących strat w zakresie muzycznych gier”, przekonuje firma.
Przesycenie rynku podobnymi seriami, drogie kontrolery, które nie są ze sobą kompatybilne, znudzenie klientów – kilka czynników złożyło się na porażkę jednej z najważniejszych marek pierwszej dekady XXI wieku na rynku gier komputerowych.
Zamknięcie oddziału nie oznacza wycofania Guitar Hero ze sprzedaży. Seria nie będzie jednak rozwijana. I kto wie czy za jakiś czas nie stanie się klasykiem odświeżanym podczas domowych imprez?
http://www.youtube.com/watch?v=tfNj58yPNNY
[Źródło: Activision, Mashable]
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.