Activision ogłasza Guitar Hero

Opublikowano: 10 lutego 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Firma Activision z powodu kiepskich wyników sprzedaży postanowiła zamknąć oddział odpowiedzialny za stworzenie serii gier Guitar Hero. To koniec ważnego rozdziału w branży gier komputerowych.

Zawieszenie serii Guitar Hero to wydarzenie znamienne. Stworzona w 2005 roku przez niezależne studio RedOctane udowodniła, że gracze uwielbiają plastikowe instrumenty, na których mogą „grać”. W 2006 roku seria przejęta została przez Activision za 100 mln dolarów.

Activision ogłasza Guitar Hero 1Dotychczas sprzedano 25 mln zestawów Guitar Hero. Zwrot z inwestycji szacowany jest na ok. 2 mld dolarów. Sama tylko trzecia część gry – „Guitar Hero III: Legends of Rock” – zarobiła miliard dolarów.

Na fali popularności Guitar Hero powstały inne franczyzy. Najbardziej znaną jest bez wątpienia Rock Band, która umożliwiała „grę” na innych niż gitary instrumentach – w tym perkusji.

Skoro wyniki Guitar Hero były tak dobre skąd upadek marki? „Guitar Heroes: Warriors of Rock”, szósta odsłona serii zebrała bardzo kiepskie recenzje i fatalnie się sprzedawała. Activision zanotowała w czwartym kwartale ubiegłego roku stratę netto na poziomie 233 mln dolarów. Zamknięcie oddziału zajmującego się Guitar Hero i zwolnienie 500 osób to także wynik „postępujących strat w zakresie muzycznych gier”, przekonuje firma.

Przesycenie rynku podobnymi seriami, drogie kontrolery, które nie są ze sobą kompatybilne, znudzenie klientów – kilka czynników złożyło się na porażkę jednej z najważniejszych marek pierwszej dekady XXI wieku na rynku gier komputerowych.

Zamknięcie oddziału nie oznacza wycofania Guitar Hero ze sprzedaży. Seria nie będzie jednak rozwijana. I kto wie czy za jakiś czas nie stanie się klasykiem odświeżanym podczas domowych imprez?

http://www.youtube.com/watch?v=tfNj58yPNNY

[Źródło: Activision, Mashable]

Dawid ZarazińskiActivision ogłasza Guitar Hero

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.