Firma Activision z powodu kiepskich wyników sprzedaży postanowiła zamknąć oddział odpowiedzialny za stworzenie serii gier Guitar Hero. To koniec ważnego rozdziału w branży gier komputerowych.
Zawieszenie serii Guitar Hero to wydarzenie znamienne. Stworzona w 2005 roku przez niezależne studio RedOctane udowodniła, że gracze uwielbiają plastikowe instrumenty, na których mogą „grać”. W 2006 roku seria przejęta została przez Activision za 100 mln dolarów.
Dotychczas sprzedano 25 mln zestawów Guitar Hero. Zwrot z inwestycji szacowany jest na ok. 2 mld dolarów. Sama tylko trzecia część gry – „Guitar Hero III: Legends of Rock” – zarobiła miliard dolarów.
Na fali popularności Guitar Hero powstały inne franczyzy. Najbardziej znaną jest bez wątpienia Rock Band, która umożliwiała „grę” na innych niż gitary instrumentach – w tym perkusji.
Skoro wyniki Guitar Hero były tak dobre skąd upadek marki? „Guitar Heroes: Warriors of Rock”, szósta odsłona serii zebrała bardzo kiepskie recenzje i fatalnie się sprzedawała. Activision zanotowała w czwartym kwartale ubiegłego roku stratę netto na poziomie 233 mln dolarów. Zamknięcie oddziału zajmującego się Guitar Hero i zwolnienie 500 osób to także wynik „postępujących strat w zakresie muzycznych gier”, przekonuje firma.
Przesycenie rynku podobnymi seriami, drogie kontrolery, które nie są ze sobą kompatybilne, znudzenie klientów – kilka czynników złożyło się na porażkę jednej z najważniejszych marek pierwszej dekady XXI wieku na rynku gier komputerowych.
Zamknięcie oddziału nie oznacza wycofania Guitar Hero ze sprzedaży. Seria nie będzie jednak rozwijana. I kto wie czy za jakiś czas nie stanie się klasykiem odświeżanym podczas domowych imprez?
http://www.youtube.com/watch?v=tfNj58yPNNY
[Źródło: Activision, Mashable]
Wpisy promowane
- Jak pozycjonowanie stron wspiera rozwój e-commerce?Widoczność w wynikach wyszukiwania odgrywa decydującą rolę w zwiększaniu sprzedaży online. Nawet najlepsze produkty w Twoim sklepie internetowym mogą pozostać ...
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.