Amazon: tablet i dwa nowe czytniki Kindle jesienią?

Opublikowano: 14 lipca 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Już wkrótce pojawić mają się nowe urządzenia firmy Amazon: oczekiwany od dawna tablet i dwa zaktualizowane czytniki Kindle. Premiera urządzeń wydaje się być naturalnym rozszerzeniem działalności firmy.

Jak donosi Wall Street Journal, Amazon zaprezentuje jesienią 9-calowy tablet, który ma być rywalem dla iPada firmy Apple. Działać ma w oparciu o system Android, umożliwiając oglądanie wideo, słuchanie muzyki i czytanie e-booków. Ceny oraz dostępność urządzenia nie są znane.

Amazon: tablet i dwa nowe czytniki Kindle jesienią? 1

Ciekawie brzmią również zapowiedzi dwóch odświeżonych wersji czytnika Kindle, które zadebiutować mają w trzecim kwartale tego roku. Jedna z nich wyposażona ma być w ekran dotykowy, a druga, tańsza, ma być ulepszoną edycją dostępnych obecnie na rynku urządzeń. Obie wersje mają mieć ekrany e-ink.

Doniesienia o premierze tabletu Amazona pojawiają się już od wielu miesięcy. Premiera tego typu urządzenia byłaby naturalną konsekwencją i rozszerzeniem strategii firmy, która nie tylko sprzedaje więcej e-booków niż papierowych książek, ale także uruchomiła odtwarzacz muzyki w chmurze oraz konkurenta dla Netfix, dając możliwość oglądania filmów przez internet. Kindle natomiast pozostaje flagowym produktem Amazonu, umożliwiając dostęp do olbrzymiej księgarni.

Konkurencja jest jednak bardzo mocna. iPad 2 sprzedaje się doskonale, pojawia się coraz więcej urządzeń z Androidem, a Google już wkrótce zacznie sprzedawać iriver Story HD, pierwszego czytnika zoptymalizowanego pod Google eBooks. Czy Amazon ma szansę na rynkowy sukces?

Dawid ZarazińskiAmazon: tablet i dwa nowe czytniki Kindle jesienią?

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.