Należący do Apple serwis iTunes zapewnił komputerowemu gigantowi drugą pozycję w rankingu sprzedawców muzyki w USA (za rok 2007). Więcej sprzedała tylko sieć hipermarketów Wal-Mart – podała amerykańska edycja BusinessWeeka.
Sklep iTunes sprzedaje głównie pojedyncze utwory. Dlatego też podzielono ich liczbę przez 12 zakładając, że tyle piosenek średnio znajduje się na płycie. W ten sposób uzyskano porównywalne wyniki.
Kiedy w połowie 2006 roku firma badawcza NPD Group rozpoczęła analizy rynku, na drugim miejscu (za Wal-Martem) znajdowała się sieć sklepów Best Buy. Apple zajmował w tym czasie czwartą lokatę.
W ciągu 2007 producent Macintoshy wspiął się o dwa oczka. Russ Crupnick z NPD nie był tym faktem zdziwiony. Jego zdaniem lepsza pozycja iTunes wynika z około 50% wzrostu wydatków na piosenki online w ostatnich 12 miesiącach.
Liczba osób korzystających z legalnej muzyki w sieci wzrosła w 2007 o 5 milionów do 29 milionów. 48% amerykańskich nastolatków nie kupiło w tym czasie ani jednej płyty CD (38% w 2006). Mimo tego i tak tylko co dziesiąty utwór w USA został kupiony przez internet. Zatem widać, że rynek nadal ma duży potencjał rozwoju.
Źródło: BusinessWeek
Wpisy promowane
- Efektywne strategie zarządzania profilami w serwisach społecznościowychZarządzanie profilami w serwisach społecznościowych staje się kluczowym elementem strategii marketingowej wielu firm. Umiejętne prowadzenie mediów społecznościowych umożliwia lepsze dotarcie ...
- Co wyróżnia skuteczną agencję performance? 5 cech, których warto szukać.Zastanawiasz się, czy agencja, z którą rozmawiasz, naprawdę dowiezie wyniki? To normalne – w końcu nie chcesz przepalać budżetu na ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!