ARBOmedia: sieć nośników reklamowych w toaletach

Opublikowano: 10 stycznia 2008. Kategoria: Rynek. Tagi:

Dom sprzedaży mediów ARBOmedia Polska stworzył własną sieć nośników reklamowych w toaletach. Jedna z pierwszych kampanii umieszczonych w ramkach dotyczyła problemu pigułki gwałtu.

Zamierzeniem akcji było zwrócenie uwagi bywalców imprez i dyskotek na coraz częściej występujący także w Polsce problem dotyczący GHB – substancji potocznie zwanej pigułką gwałtu. W tym celu w komunikacji wykorzystano nośniki umiejscowione w klubowych toaletach. W lokalach całego kraju zawisły plakaty przedstawiające dłoń wrzucającą tabletki do szklanki z kolorowym napojem. Kampanii towarzyszyło hasło: „Pilnuj drinka”.

Wybór specyficznej formy przekazu gwarantował dotarcie do grupy celowej kampanii – ludzi młodych, prowadzących aktywny tryb życia, lubiących zabawę i wyjścia na miasto z przyjaciółmi. Grupa ta w największym stopniu narażona jest na niebezpieczeństwo kontaktu z GHB. Poza tym są to osoby trudno osiągalne za pomocą tradycyjnych mediów. Specyficzne umiejscowienie nośników w toaletach- na wysokości wzroku, powoduje, że reklama jest w zasadzie niemożliwa do zignorowania przez odbiorcę.

ARBOmedia: sieć nośników reklamowych w toaletach 1

Całość kampanii wspomogła komunikacja internetowa. W ciągu miesiąca na kilkunastu serwisach rozrywkowych, m.in. MTV.pl, Kozaczek.pl czy ClubZone.pl wyemitowano 500 000 odsłon billboarda z cappingiem 1. Akcję przeprowadzono na zlecenie Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii.

Dotychczas dom sprzedaży mediów ARBOmedia Polska wykorzystywał podczas realizacji kampanii w toaletach ramki dzierżawione od partnerów zewnętrznych. Popularność nośnika oraz intensywny rozwój firmy przyczyniły się do zbudowania przez firmę własnej sieci nośników reklamy łazienkowej. Obejmuje ona 300 lokalizacji w największych polskich miastach oraz w regionach turystycznych – na mazurach, wzdłuż wybrzeża i w górach. Ramki reklamowe znajdują się w toaletach różnorodnych popularnych miejsc spotkań, jak kluby muzyczne, studenckie, night kluby, centra rozrywkowo- handlowe, puby, kawiarnie czy pizzerie. Ze względu na miejsce, w którym są prezentowane oraz profil odbiorców, kreacja na plakatach w toaletach może być bardziej swobodna, a nawet prowokująca. Możliwe jest także uzależnienie komunikatu od płci odbiorców

Hanna LaskowskaARBOmedia: sieć nośników reklamowych w toaletach

Podziel się!

O autorze

hania