Ask.com wprowadził nową usługę pod nazwą AskEraser. Pozwala ona internaucie usunąć historię swoich zapytań z bazy wyszukiwarki – doniósł serwis ArsTechnica.
Produkt jest efektem rozmów z Centrum na rzecz Demokracji i Technologii, działającej w Waszyngtonie organizacji non-profit, której celem jest promocja wartości liberalnych w erze informatyzacji. AskEraser ma być odpowiedzią na rosnące obawy dotyczące naruszeń prywatności użytkowników w obrębie wyszukiwarek.
W serwisie Ask.com pojawił się specjalny link, który pozwala internautom w kilka sekund włączyć nową usługę. Kiedy działa, wyniki wyszukiwania czy adresy IP klientów są kasowane po kilku godzinach od wizyty. Jeśli userzy zdecydują się pozostawić AskErasera nieaktywnego, witryna będzie przechowywać skojarzone dane przez taki sam okres jak Live Search czy Google (18 miesięcy). Po tym czasie logi pozbawi się danych identyfikacyjnych (numerów IP) – nie zostaną one całkowicie usunięte.
Na stuprocentową anonimowość klienci Ask.com nie mogą jednak liczyć. Jest to spowodowane tym, że serwis korzysta z systemu reklamy kontekstowej Google. Zatem jeśli użytkownik kliknie w boks promocyjny, informacja o tym trafi do bazy nieobjętej systemem AskEraser. Druga wada nowej usługi to brak możliwości zapisywania zindywidualizowanych ustawień przez internautę. Trzeci problem to krytyka ze strony organów ścigania. Szef FBI Robert Mueller uważa, że przechowywanie spersonalizowanych danych powinno być obligatoryjne, bo ułatwiłoby to walkę z przestępczością.
Przechowywanie danych przez serwisy takie jak Live Search czy Google jest coraz poważniejszym problemem. Firmy zarządzające tymi witrynami wykorzystują gromadzone informacje do celów reklamowych. Organizacje broniące prywatności w sieci zwracają uwagę na rosnące zagrożenie wycieku danych. Zdarzały się nawet przypadki celowej sprzedaży wyników wyszukiwania. W ubiegłym roku koncern AOL został pozwany za ujawnienie informacji na temat 650 000 zarejestrowanych klientów, co było naruszeniem własnej polityki prywatności. Ask.com – gracz posiadający raptem 5% rynku – chce najwyraźniej wykorzystać potknięcia większych rywali i pokazać się userom od jak najlepszej strony.
Źródło: ArsTechnica/Wikipedia
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.