Firma Sony opublikowała informację dotyczącą platformy Playstation Network, która była niedostępna dla graczy od 21 kwietnia. Wynika z niej, że sieć stała się celem cyberataku, a w ręce napastników trafiły prywatne dane użytkowników.
Dopiero sześć dni po rozpoczęciu ataku, firma Sony przyznała, że doszło do naruszenia bezpieczeństwa. Napastnicy uzyskać mieli dostęp do prywatnych danych użytkowników: nazwisk, adresów, e-maili, daty urodzin, haseł i loginów, pytań pomocniczych. Być może także do informacji dotyczących kart kredytowych.
W obliczu ataku Sony postanowiła wyłączyć całkowicie platformę Playstation Network oraz inną stronę, Qriocity. Firma nie poinformowała, kiedy spodziewać się można ich ponownego uruchomienia; ma stać się to w ciągu najbliższych dni.
Firma prosi użytkowników by „zachowali czujność” przeglądając historię zakupów za pomocą swoich kart kredytowych oraz zachęca do zmiany hasła dostępu do Playstation Network. Sony poinformowała również, że zatrudniła zewnętrzną firmą, która ma przeprowadzić śledztwo w sprawie ataku.
Sprawa budzi zrozumiałe kontrowersje. Nie tylko z powodu potencjalnych negatywnych konsekwencji dla ok. 75 milionów klientów Sony. Firma jest oskarżana o zwlekanie z poinformowaniem użytkowników o wycieku prywatnych danych.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.