Długa rywalizacja pomiędzy australijskimi miastami Sydney i Melbourne przenosi się także do domenowego świata. Władze obu metropolii chcą bowiem posiadać własne domenowe rozszerzenie.
The Australian donosi, że władze Sydney i Melbourne chcą aplikować o nowe domenowe rozszerzenia – .sydney i .melbourne. Nie zdradza jednak do jakich właściwie celów mają być wykorzystywane. Strategia wyklaruje się zapewne w przetargach dla firm, które będą zarządzać technicznymi aspektami końcówek.
Aplikowanie o TLD odnoszące się do nazw miast jest szczególnie wymagające. ICANN daje bowiem takie samo prawo do starania się o nie dużym metropoliom, jak i malutkim miastom o tej samej nazwie w innym kraju oraz właścicielom marek odnoszących się do nazw miast. Korporacja wymaga przedstawienia dowodów na to, że ewentualna końcówka wprowadzana jest przy wsparciu lub braku sprzeciwu odpowiednich władz.
Jeśli „miejskie” końcówki pojawią się na rynku będzie to pierwsza tak poważna zmiana w Australii od wprowadzenia rozszerzenia .AU. Rejestr ten świętował w marcu br. przekroczenie progu dwóch milionów zarejestrowanych nazw.
Sydney i Melbourne nie są pierwszymi miastami, które zdeklarowały chęć operowania własnym domenowym rejestrem. Wcześniej podobne zainteresowanie wyraziły m.in. Paryż, Berlin, Nowy Jork, Londyn czy Madryt. Czy na podobną formę promocji mogłyby zdecydować się także polskie miasta?
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.