Z najnowszego badania TNS Asia Telecoms Index (ATI), zrealizowanego w 11 krajach azjatyckich wynika, że mieszkańcy tych krajów deklarują gotowość przyjęcia usług nowej generacji w telefonii komórkowej. Co czwarty posiadacz telefonów komórkowych w Azji używa lub zamierza w przeciągu najbliższych 6 miesięcy skorzystać z usług 2.5G lub 3 G.
Co więcej – z badania ATI wynika, że respondenci są skłonni ponieść dodatkowe opłaty związane z nową technologią: połowa badanych jest gotowa zapłacić 20% więcej w stosunku do dotychczasowych miesięcznych opłat. Natomiast respondenci, którzy zamierzają skorzystać z usług w przeciągu najbliższych 6 miesięcy zapłaciliby 30% więcej.
Hanis Harun, Regional Director, Telecoms Asia Pacific, TNS komentuje: „Dla operatorów telefonii komórkowej w Azji, wyniki badania stanowią mocne zapewnienie o istnieniu znaczącej grupy zwolenników usług nowej generacji. Mając świadomość, że klienci gotowi są ponieść dodatkowe koszty w związku z technologią nowej generacji, operatorzy powinni skupić swoje wysiłki na zaspokojeniu ich potrzeb, aby w konsekwencji doprowadzić do wzrostu własnej sprzedaży i zwiększyć zwrot poniesionych inwestycji”.
Spośród nowych rozwiązań technologicznych użytkownicy telefonów komórkowych wykazują największe zainteresowanie usługami dającymi możliwości komunikacyjne i informacyjne. W związku z tym obok SMSów, największą popularnością (50% wskazań) cieszą się MMSy oraz odbieranie i wysyłanie poczty elektronicznej wraz z załącznikami (48% wskazań). W odniesieniu do aplikacji o charakterze informacyjnym badani najczęściej wskazywali na możliwość przeglądania stron informacyjnych „yellow pages” oraz książek teleadresowych (52% wskazań), a także korzystania z informacji o lokalnych usługach (49%).
Wyniki badania są obiecującą wiadomością dla operatorów telefonii komórkowej. Mimo, iż sceptycznie nastawionych użytkowników komórek także nie brakuje, większość z nich przyjęła postawę wyczekującą wedle zasady „poczekamy, zobaczymy”. Jednocześnie warto zaznaczyć, iż nawet wśród entuzjastów usług 2.5G oraz 3G większość osób deklarowała, że byłaby „raczej skłonna” niż „bardzo skłonna” korzystać z nowej technologii w ciągu najbliższych 6 miesięcy.
„To, czy nowa technologia rzeczywiście będzie atrakcyjna dla jej zdeklarowanych zwolenników oraz czy przekona pozostałą część rynku do związanych z nią usług i możliwości, w dużej mierze zależy od producentów telefonów komórkowych. Jeżeli rozczarują oni pierwszych użytkowników – zwolenników nowej technologii, wówczas z pewnością rozwój usług nowej generacji zostanie zahamowany, a odbudowa pozytywnego wizerunku może potrwać bardzo długo.” – przestrzega Hanis Harun.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.