Jaki ja byłem naiwny w ubiegłym tygodniu…
Myślałem, że z okazji zbliżających się Walentynek, Internet zostanie zasypany informacjami o nowych stronach z e-randkami, e-miłostkami i e-prezentami. Niestety, jedna WP wiosny nie czyni, więc musiałem porzucić ten wygodny temat.
Nie szukałem długo następnego – 8 lutego był obchodzony Dzień Bezpiecznego Internetu. Tego samego dnia TP ogłosiła, że premiera pilotażu usługi telewizji interaktywnej i wideo na żądanie zostanie przesunięta. Na kiedy? Jeszcze w listopadzie 2004r. termin był ustalony na koniec pierwszego kwartału – teraz mówi się o enigmatycznym 'do końca roku’! Nie przeszkodziło to jednak firmie podać bardzo konkretnie, że w ubiegłym roku osiągnęła 2,24 mld złotych zysku. Mimo to, jak wypowiadał się pan de Bazelaire (członek zarządu TP odpowiedzialny za finanse), zakładane cele nie zostały osiągnięte. Faktycznie, wobec zakładanych 2-3% wzrostu, osiągnięte 1,5% to mało. TP zapowiedziała podniesienie od 1 marca ceny brutto usług dostępu do Internetu dla użytkowników, jest więc nadzieja, że w roku 2005 założone cele zostaną osiągnięte. Chyba że użytkownicy nagle się 'przesypią’ do konkurencji…
Albo że odłączą się od sieci w ogóle. Obecnie, co trzeci Polak ma dostęp do Internetu, a co czwarty jest 'internautą’ (wg badań TNS OBOP). Może to za dużo? Pomyślmy, jeśli będzie mniej internautów, to:
– będzie mniej pornografii w sieci,
– będzie mniej oszustw internetowych popełnianych przez bezrobotnych 19-latków,
– nikt nas nie zbluzga na forum internetowym,
– nie okaże się, że poznany na forum Kazimierz, to w rzeczywistości Kazimiera,
– nie będziemy jedną z 60 tys. osób, które doświadczyły jakichkolwiek przykrych konsekwencji podania innemu użytkownikowi Internetu swoich danych.
Życie stanie się prostsze! Życie stanie się bezpieczniejsze!
A tylko najwięksi malkontenci będą narzekać:
– że w przypadku pornografii Internet to tylko sposób dystrybucji, a przyczyna leży w człowieku i jego moralności offline,
– że w przypadku budowania w Polsce e-społeczeństwa (o ile pamiętam, to rząd kiedyś przyjął jakąś strategię w tym kierunku) praktyka rozmija się z teorią,
– że nasz e-rynek znajduje się w stadium poczwarki i nie widać, kiedy zmieni się w pięknego motyla,
– że termin 'rozrywka online’ to wciąż ściąganie mp3 i nagich kobiet, podczas gdy cywilizowany świat pogrywa w interesujące gry sieciowe, a sklepy z legalną e-muzyką przynoszą zyski,
– że dane osobowe forumowiczów chronione nie są – choć z racji ustawy o ochronie danych osobowych 'chronione’ być powinny.
Świat online jest odbiciem świata offline. Dopóty offline nie będzie wszystko grało jak należy, to i świat online będzie niedoskonały. Ograniczenie lub wręcz wyeliminowanie świata online nic nie da, bo prawdziwe źródła problemów wciąż będą istniały. We mnie, w tobie, w każdym z nas. Tutaj trzeba pracować nad bezpieczeństwem, nie w Internecie.
Z filozoficznym pozdrowieniem żegnam się do następnego razu.
Mariusz Ludwiński
e-biznes.pl
Wpisy promowane
- Zaplanuj świąteczne wydatki dla pracowników – Jak wybrać idealny prezent?Święta Bożego Narodzenia to czas, który w wielu firmach wiąże się nie tylko z magią i wspólnymi świętowaniem, ale również ...
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- Salesforce Shopping Index Q1 2024 – kupujący oszczędzająi odkładają zakupy na późniejW pierwszym kwartale roku dane dotyczące zakupów pokazują nieoczekiwane zwroty akcji. Spodziewaliśmy się obniżek stóp procentowych, ale teraz, gdy inflacja ...
- Nowa integracja z Przelewy24 dostępna dla Klientów Shoper w ramach usługi Shoper PłatnościShoper oraz PayPro SA, właściciel marki Przelewy24, ogłaszają współpracę. Sprzedawcy zyskają możliwość korzystania z usług dodatkowego dostawcy w ramach Shoper ...
- MAKRO Companion: nowa aplikacja dla gastronomiiMakro Companion to najnowsza aplikacja mobilna Grupy METRO dedykowana branży HoReCa. Jej głównym celem jest ułatwienie i przyspieszenie procesu zamawiania ...
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.