Komisja Papierów Wartościowych i Giełd zatwierdziła w czwartek, 18 maja, prospekt emisyjny Bankier.pl S.A. Spółka, która chce przeznaczyć środki z oferty publicznej m.in. na rozwój nowych serwisów, podpisała umowę dotyczącą przejęcia specjalistycznego portalu PRNews.pl.
Bankier.pl jest niezależną spółką mediową, prowadzącą czołowy w polskim Internecie portal finansowy. Firma planuje przeprowadzenie publicznej oferty akcji na przełomie maja i czerwca. Prospekt emisyjny zostanie opublikowany w przyszłym tygodniu, a szczegóły oferty zostaną przedstawione na konferencji prasowej 24 maja br.
„Terminy były bardzo napięte, ale dzięki ciężkiej pracy spółki, oferującego i kancelarii prawnej udało nam się zrealizować ambitny plan i dotrzymać terminów” – powiedział Tomasz Jażdżyński, Prezes Zarządu Bankier.pl. Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy podjęło decyzję o upublicznieniu spółki 23 lutego, a prospekt emisyjny został złożony w KPWiG 18 kwietnia. W procesie upublicznienia wspierają spółkę Dom Maklerski IDMSA jako oferujący oraz kancelaria Weil, Gotshal & Manges.
Celem nadchodzącej emisji publicznej jest głównie pozyskanie środków na rozwój nowych serwisów i usług oraz przejęcia specjalistycznych podmiotów, przede wszystkim internetowych, które uzupełnią obecną ofertę Bankier.pl. Spółka planuje też inwestycje w infrastrukturę techniczną, niezbędną w związku ze zwiększającą się liczbą użytkowników i odsłon. W ostatnich miesiącach liczba odsłon portalu przekracza 15 mln.
Spółka rozpoczęła już realizację jednego z celów emisji, jakim jest konsolidacja internetowych serwisów finansowych wokół portalu Bankier.pl. Nowym nabytkiem będzie specjalistyczny wortal finansowy PRNews.pl poświęcony w szczególności usługom elektronicznym oraz marketingowi i PR instytucji finansowych. Zawarta umowa gwarantuje Bankier.pl wyłączność na przejęcie serwisu PRnews.pl do końca br.
Głównymi odbiorcami serwisu PRNews.pl są osoby z branży finansowej. Jest odwiedzany przez ok. 20 tys. osób miesięcznie, notując w tym czasie ok. 200 tys. odsłon. Dużą popularnością cieszy się m.in. sekcja Hydepark, prezentująca publikowane często po raz pierwszy nowinki i plotki z branży finansowej.
„Przejęcie PRNews.pl uzupełni ofertę informacyjną Bankier.pl, ułatwiając szerokiemu gronu naszych odbiorców dostęp do jeszcze większej ilości specjalistycznych i eksperckich publikacji o finansach. Dzięki tej akwizycji, Bankier.pl zyskuje nie tylko kolejny serwis wraz z bazą jego użytkowników
i zgromadzonych informacji, lecz także ekspertów, którzy stworzyli i prowadzili serwis od jego powstania w 2002 roku.” – mówi Piotr Wąsowski, Wiceprezes Zarządu. „Dołączenie do grupy finansowych serwisów Bankier.pl pozwoli nam jeszcze lepiej opisywać i oceniać produkty oraz branżę finansową” – dodaje Michał Macierzyński, właściciel PRNews.pl
W ubiegłych latach Bankier.pl przejął popularne portale wertykalne Euromoney.pl i TwojaFirma.pl, poszerzając znacznie zakres merytoryczny oraz przejmując odbiorców serwisów.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.